USB stick is A: drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beukenootje

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2007
Heb een raar probleem,
Mijn DaneElec USBstick van 256Mb word gezien als een diskette van 1.45Mb, maar ook als verwisselbare schijf van 234Mb
Dus zonder USB stick heb ik geen A: drive en met wel
Op zich geen probleem, maar nu wil ik muziek op de stick zetten en die in mijn autoradio afspelen
USBstick in de radio NO FILES found zegt ie doodleuk terwijl hij barstensvol MP3's staat

Als ik in systeembeheer kijk heb ik geen A: drive Wel een USB drive deze heeft 1 partitie en ik kan doen wat ik wil maar de A: drive blijft
Heb al diverse tools gebruikt om partities te verwijderen of te maken maar geeneen ziet die A: drive

Kan iemand mij helpen, want het is wel goed geweest en ik weet wel zo'n stick kost geen drol maar ja er word al zoveel onnodig weggegooid.

alvast dank.

kan je auto radio wel met mp3 omgaan?

Mijn SD kaart speelt pefect dus ik ga er vanuit dat ie MP3 kan afspelen
Staat er trouwens ook op hoor MP3 en WMA
Het is eem MTlogic Car CD/MP3//USB/MMC player
En andere USB sticks doen het wel gewoon in de autoradio

Je kan met usbdeview alle ooit aangesloten apparaten op je usb poorten zien/deleten/resetten.
Probeer dat eens, na een reboot je probleemstick erin doen. Kijken wat windows nu aangeeft.

Je kan met usbdeview alle ooit aangesloten apparaten op je usb poorten zien/deleten/resetten.
Probeer dat eens, na een reboot je probleemstick erin doen. Kijken wat windows nu aangeeft.

Heb ik gedaan USBDeview gedownload en gestart, bewuste usb gedelete, PC gereboot, USBstick er weer in
Windows installeert netjes de drivers opnieuw en ziedaar de A: drive en USBstick zijn bijde weer aanwezig.

als je floppydrive niet meer gebruikt, kan je hem uitschakelen via Bios...
Kijken wat ie dan doet..

succes

rob

tja...
Ook nog een idee is formatteren (fat32) in een andere computer ... kijken wat ie dan doet..

tja...
Ook nog een idee is formatteren (fat32) in een andere computer ... kijken wat ie dan doet..

Zal ook niet helpen want ik heb het in verschillende pc's geprobeerd, en zelfs in een pc met floppy A: word de USBstick als B: aangeduid en er komt een verwisselbare schijf bij van 238mb (ongeveer)
Ook in de Sattelietontvanger (linux) werkt het niet want die ziet ook geen weer te geven bestanden ook al heb ik er foto's op gezet die met een andere USB stick wel gezien worden.
Dus het ligt puur aan de stick daar is wat opgekomen in het verleden wat er niet op hoort.
Met formatteren word alleen die 238mb geformatteerd dus je zou zeggen dat er nog een partitie op staat maar ik kan hem nergens vinden met geen enkele tool

langzaam formatteren ipv snel ?
anders ben ik bang dat het niets meer wordt...

Laatst bewerkt:
Laat SDFormatter er eens op los, nadat je alle belangrijke data er vanaf hebt gehaald.

Laat SDFormatter er eens op los, nadat je alle belangrijke data er vanaf hebt gehaald.

Werkt ook niet
Zelfde als alle andere tools De schijf van 238Mb word gewist/gepartitioneerd/geformatteerd maar de A: drive blijft gewoon bestaan
En die zien die programma's ook niet
Misschien een image van een goeie 256Mb stick er op clonen met Acronis True Image
Maar ja dan moet je wel zo'n image hebben.

Laat de HP Drive Key Boot Utility Package er eens even op los:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?swItem=MTX-UNITY-I23839

Als het goed is kan je daarna de hele USB-stick weer formatteren onder Windows.
Mocht het niet lukken: Eigenlijk zoek ik nog 5 van dat soort kleine USB-stickjes om een Herstel Diskette-set te kunnen maken voor computers zonder normale floppydrive...

Zelfde verhaal alleen zegt deze op het laatst dat hij een opgegeven bestand niet kan vinden.
Maar ook deze ziet alleen de 238MB drive de A: van 1.45Mb ziet ie niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan