USB stick kan niet geformatteerd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
USB stick is een Dane Elec 16GB. Na de eerste keer gebruik was de USB stick geblokkeerd: het was niet meer mogelijk om iets naar de stick te schrijven.

Via het programma Unlocker (oplossing in deze rubriek) is geprobeerd de schijfblokkering (er is geen schakelaartje of zo) op te heffen, maar nu is de stick helemaal leeg en kan niet geformatteerd worden.

Als je de stick in de computer steekt, dan wordt nu gezegd dat er geformatteerd moet worden. Je start het formatteren vervolgens, dan lijkt dat te gebeuren maar na enkele minuten komt de boodschap "Kan het formatteren niet voltooien".

Wat nu?

(W7 Ultimate)

Heb je toevallig een computer met windows xp tot je beschikking? zo ja, dan zou je daar op kunnen proberen om de stick te formatteren.

Heb ik geprobeerd; zelfde resultaat. Idem met DOS format. Dus steeds lijkt de formattering te werken tot het einde en dan gaat het mis.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de stick nog neit zo lang hebt, heb je misschien nog garantie, het lijkt er op dat er iets aardig mis is met de stick.

Heb ik ook aan gedacht; maar denk toch dat er iets anders aan de hand is. Volgens mij staat de schrijfbeveiliging nog steeds aan en dat verhinderd het terugschrijven van het label of zo. Maar dank voor het meedenken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan