USB stick leesbaar en niet leesbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Heb een Kingston Data Traveler Black box aangesloten op de PC. Deze usb stick moet worden geinstalleerd, maar wordt door de PC niet geinstalleerd. Hij is wel zichtbaar in "mijn Computer", maar geeft een fout melding bij de installatie.
OS is win xp.
Wanneer ik de stick in een andeere pc (ook win xp) steek, dan werkt alles naar behoren.
Als ik dan de geinstalleerde stick weer in de eerste pc steek is hij wel zichtbaar in Mijn Computer, maar niet leesbaar.
Printscreen bijgevoegd van beelden in Mijn Computer en de foutmelding
Wie weet raad??

Black box error 1.jpg

Black box error 2.jpg

grts.,

henk sr

Ik denk dat op de memory-stick software staat die je, strikt gesproken, voor de werking van de memory-stick niet nodig hebt. Bij Openen (of aansluiten) wordt die software-installatie gestart, en daar gaat het mis. Heb je die software niet nodig (je wilt het apparaat puur als data-opslag gebruiken) formatteer dan de hele usb-stick
Kopiëer wel eerst de data eraf, als er nog wat nuttigs opstaat: Ga naar Deze computer, en rechtsklik op de schijfletter die de memory-stick voorstelt, en kies Verkennen. Kopieer de relevante data.

Zodra alle relevante data is gebackupped (of er stond al niets meer op dat je wilde bewaren) dan formatteren (via rechtsklikken in Deze Computer op de schijfletter die de memory-stick voorstelt en kiezen voor Formatteren).

Hierna verwacht ik geen problemen meer met het gebruik: Het is dan een 'kale' memory-stick geworden.

Tijs.

Hoi Tijs,

Bedankt voor je antwoord. De usb stick heeft inderdaad software er op staan, maar die is nodig voor de beveiliging. Zie de screenprint.

Op een andere computer, met maar 1 hdd en 1 dvd, werkt de stick prima. De stick is nieuw en er staat dus geen andere software op dan die er door de fabrikant is opgezet.
Kan het iets te maken hebben met de vele drive letters etc op de computer waar de stick niet leesbaar is?

zie Black box error 1.jpg

Black Box beschrijving.jpg

grts,

henk sr

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je toelichting. Doe het volgende:
1. Herstart de computer (als je in de huidige sessie nog een poging hebt gedaan om het programma te installeren)
2. Download en start pcstress, geef akkoord op de vraag die je meteen krijgt, maar klik nog NIET op de Start-knop van het programma.
Kies voor "Een aangepaste scan laat u zelf kiezen wat u wilt uitvoeren" (links onder het vraagteken te kiezen).
Vink uit: Cookies verwijderen
Vink uit: Geschiedenis verwijderen
Vink uit: Host file wissen
Klik dan pas op Start
NB: Als je ZoneAlarm gebruikt, schakel die dan eerst even uit door het rechtsklikken op het ZoneAlarm icoontje in het systeemvak, en kies voor Shutdown ZoneAlarm en Yes geven op de vraag of je het echt wilt afsluiten.
3. Installeer de laatste Windows Installer. hier te downloaden.

Probeer het allemaal daarna nog eens opnieuw (incl. het installeren van de software).

Succes,

Tijs.

Al je raad opgevolgd. Na opnieuw de stick in de pc steken kwam de volgende foutmelding:

Black box error 3.jpg

Op annuleren geklikt en

daarna de melding niet meer gezien. Wel de foutmelding:Black box error.jpg

Van alles geprobeerd vanochtend, maar geen resultaat, terwijl het op de andere pc wel allemaal goed gaat.

grts.,

henk sr

Laatst bewerkt:
Enige wat ik nu nog kan bedenken is dat je even Apparaatbeheer nakijkt op apparaten met een rood kruis danwel een geel uitroepteken: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc

Als daar alles zonder problemen staat genoteerd, dan geef ik het op, en dan mag die gemelde 24/7 ondersteuning van Kingston je gaan helpen (tenzij iemand op het forum nog een idee heeft).

Tijs.

Geen kruisjes Tijs, maar ik ga eerst nog eens opnieuw alles wat je in het vorige bericht aanraadde uitvoeren. Je weet maar nooit of het lukt.

grts.,

henk sr

Hoi Tijs,
Van alles geprobeerd. Nog geen resultaat. Toch even vermelden dat een gewone Kingston USB stick (DataTraveler) normaal werkt op de pc waarop de Kingston Black Box USB stick niet werkt.
De traveler is een kwestie van in prikken en via mijn computer benaderen.
De black box is geeft na het in prikken een foutmelding en kan niet worden gelezen. Hij is dan wel zichtbaar in mijn computer.

Misschien kun je hier nog wat mee.

grts.,

henk sr

PS
Kingston 24/7 gaf niet thuis. Morgen nog maar eens proberen.

Misschien kun je hier nog wat mee.

grts.,

henk sr

PS
Kingston 24/7 gaf niet thuis. Morgen nog maar eens proberen.

Ik had al gezegd dat mijn opties nu op zijn.

M.b.t. Kingston 24/7: Waarom ben ik niet verbaasd dat je ze niet 24/7 bereiken kon... Al die toegezegde service-niveaus zijn ook niet veel meer waard tegenwoordig...

Tijs.

Had het verkeerde nummer gebeld. Op het juiste nummer gaf Kingston wel thuis.
Kan de stick omruilen, maar is misschien niet zinvol.

Volgende heb ik ontdekt. Misschien kan iemand hier iets mee?

De pc's waarbij de Black Box USB stick een foutmelding geeft na het insteken hebben meerdere aansluitmogelijkheden. Bijvoorbeeld voor SD Cards, MMS , CF , etc.
zie schijfbeheer van die pc:

Black box met MSI.jpg

Op een andere pc werkt de stick wel goed. zie screenshot andere pc:

Black box op Intel.jpg

Gisteren bij iemand op een pc die ook meerdere kaartjes aansluitingen had geprobeerd. Stick werkte ook op die pc niet.
Het raadsel moet daar ergens zitten dus. Wie?

grts.,

henk sr

Voor het geval dat anderen ook met dit probleem zitten geef ik hier een oplossing voor het probleem.

Ga naar "Hardware verwijderen" op de taakbalk (rechtsonder) en verwijder de extra usb stations. Dus de stations (kaartlezers) waarin de SD/MMC, Mem stick, Compactflash, etc. in kunnen worden geprikt. Prik daarna de USB stick (Black Box) er in en het werkt.
Na het opnieuw opstarten hangt alles er weer aan.

grts.,

henk sr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan