usb stick met windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

bryanwilms

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
hallo allemaal:):)

ik heb een kapotte laptop en nu leek het me handig om een usb stick te hebben met win xp erop.

zou dit kunnen en zo ja hoe??:confused::confused:

alvast bedankt

Volgens mij is dit onmogelijk. de PC moet via de CD booten.

@bryanwilms: Wil je een Windows XP Setup op de stick, of een geinstalleerde XP op de stick?

En anders, pendrivelinux. Hier vind je allerlei linux distro's met uitleg voor op een usb stickie. Oja, en volgens mij kan je er eigenlijk van uit gaan dat als je usb 2.0 porten op je moederboard hebt zitten, dat je bios het ondersteunt.

En anders, pendrivelinux. Hier vind je allerlei linux distro's met uitleg voor op een usb stickie. Oja, en volgens mij kan je er eigenlijk van uit gaan dat als je usb 2.0 porten op je moederboard hebt zitten, dat je bios het ondersteunt.

Die laatste zin is pertinent onjuist,het feit dat je usb 2.0 poorten op je pc hebt impliceert niet dat je ook van usb kunt opstarten/booten.Dat ligt idd alleen aan het soort/versie BIOS je hebt.

ik bedoel windows op een usb stick installeren

mijn moederbord/bios ondersteund het

wat hier boven staat is niet hetgene wat ik bedoel

Laatst bewerkt:
Handleiding

Hier wordt stap voor stap uitgelegd hoe dat in z'n werk gaat!Het schijnt te kunnen (volgens Microsoft niet) maar hier hebben ze het gefikst.
Succes!

Die laatste zin is pertinent onjuist,het feit dat je usb 2.0 poorten op je pc hebt impliceert niet dat je ook van usb kunt opstarten/booten.Dat ligt idd alleen aan het soort/versie BIOS je hebt.

Die zin klopt wel degelijk. Kijk, ik bedoelde met "het", booten van je usb port. De kans dat je BIOS dusdanig oud is dat hij het niet kan, betekend vaak ook dat je geen usb 2.0 port op je mobo hebt zitten.

ga ik even proberen

ondertussen allang gelukt maar bedankt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan