USB stick naam hardnekkig

Status
Niet open voor verdere reacties.

avb19

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Ik heb een USB stick die ik destijds, bij het formatteren, de prozaische naam USB Stick 2 heb gegeven.

Op de stick staan vele, vele files.

Ik heb daar ook ooit het synchronisatieprogramma Allway Sync 'n' Go op gedownload, de file uitgepakt en vandaaraf geinstalleerd op twee computers.

Dit programma is kennelijk zeer opdringerig, en sinds die tijd heet de stick, in de Windows verkenner, niet meer USB stick 2, maar Allway Sync 'n' Go.

Maar als ik, in de verkenner, rechtsklik op deze naam, dan Eigenschappen kies, dan komt er in het naam-veld wel weer USB stick 2 te staan.

Ik heb alle files van Allway Sync 'n' Go van de stick verwijderd.
Ik heb ook het programma in de computer waar het een en ander zich afspeelt ge-de-installed.

Daarna heb ik, tot drie keer toe, alle files ergens anders geparkeerd, de stick geformatteerd, en de files weer teruggezet.

Bij het formatteren wordt dan weer gevraagd een naam op te geven, en ik heb, dus tot drie keer toe, 'USB Stick 2' ingevuld.

Ondanks dat blijft de stick zeer hardnekking in de verkenner Allway Sync 'n' Go heten.

Iemand suggesties?

Maak een Autorun bestand.

1. Maak een tekst bestand.

2. Verander de extensie van '.txt' naar '.inf'.

3. Voeg in het bestand toe (door het te openen met Kladblok):
Code:
[autorun]
label=USB Stick 2

Ik weet niet zeker of het werkt, maar wie weet. :P

Het hielp!

Bedankt!

Sterker nog, ik weet nu hoe het kwam dat dat label zo hardnekkig terugkwam.

Het programma 'Allway Sync 'n' Go' had een autorun.inf file achtergelaten waarin een soortgelijk label commando voorkwam, maar nu met z'n eigen naam.

Oké mooi zo is dat opgelost. (Graag de 'Vraag is opgelost'-knop gebruiken onderaan de topic.)

Autorun bestand zijn best leuk vind ik. Je kunt ook icoontjes toevoegen door:
Code:
icon=Icoon.ico

Voor meer informatie over autoruns op Wikipedia.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan