USB stick niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Ik heb een Lexar USB stick die niet meer herkend wordt op mijn laptop.
Als ik hem introduceer geeft de laptop wel het bekende geluidje maar de stick verschijnt niet in de verkenner.
Ik heb altijd de stick "veilig" verwijderd.
Weet niet of het toeval is, maar ik heb dit probleem sinds ik een draadloze muis met USB aansluiting heb gebruikt. Inmiddels gebruik in weer een gewone muis met draad maar het probleem blijft.
Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?

Ik heb de oorzaak gevonden: via systeemeigenschappen>hardware>apparaatbeheer>USB controllers kwam ik erachter dat hij door windows was uitgeschakeld; ik denk dat ik dit zelf gedaan heb; bij het " hardware veilig verwijderen" heb ik, vermoed ik, de optie "dit apparaat niet gebruiken" gekozen....of kan dat niet....???
In ieder geval werkt hij weer.....
Ga naar apparaatbeheer en controleer e.e.a. bij usb-controllers en usb hoofdhub en kijjk of ze allemaal ingeschakeld zijn.
Evt.een stuurprogramma dat door de software is geïnstalleerd verwijderen e/o voor vorig stuurprogramma kiezen als het huidige niet van Microsoft is.

Laatst bewerkt:
Ga naar apparaatbeheer en controleer e.e.a. bij usb-controllers en usb hoofdhub en kijjk of ze allemaal ingeschakeld zijn.

Bij apparaatbeheer zie ik niets speciaals, allemaal zelfde symbool.
En de stick wordt op geen enkele USB poort herkend.
Met andere sticks geen probleem. Na klik met rechter muisknop zie ik niets van uitschakelen, enkel EJECT en FORMAT (Windows 7).

Weet ik ook niet,je zou 'm nog evt,kunnen formatteren (als hij bij schijfbeheer te zien is) wat ik niet denk.Ik heb hetzelfde aan de hand gehad met een 4GB stick die ik heb moeten afdanken,gelukkig maak ik regelmatig BU's van m'n sticks naar de pc en externe schijf dus dat was geen probleem.Wordt hij niet erg heet als je hem inplugt? Dat was bij mij wel het geval,maar ja erg duur zijn ze niet.
Succes nog verder.:thumb:

Een echte 'oorzaak' is niet aan te geven, maar ik denk dat de flash-memory op de memory-stick nu kapot is. Daar helpt ook "Hardware veilig verwijderen" niets aan. Vandaar dat het usb-apparaat zich nog wel meldde in Windows (het (USB-)controllergedeelte werkt blijkbaar nog wel), maar er kan niets op 'gevonden' worden omdat het flashmemory kapot is.

Ik neem aan dat je wel recht hebt op garantie als het apparaat niet ouder is dan een jaar. Natuurlijk heb je daarmee je data niet terug.

Succes,

Tijs.

@ hierboven: dat het kapot is, denk ik niet, want dan zou windows al lang iets ervan gezegd hebben.

Probeer eens even al je temporary files te wissen, en je pc op te schonen (CCleaner). ik had dit probleem ook met mijn "merkloze" USB-stick & Lexar USB-stickje (witte stick met blauw lichtje)

@MrPsycho: Lees terug dat op een andere computer (laptop) er óók geen partities van gelezen kunnen worden. Ik denk dat Mik Zjegger, ik en de topic-starter het goed zien dat het apparaat niet meer te redden is.

Tijs.

@MrPsycho: Lees terug dat op een andere computer (laptop) er óók geen partities van gelezen kunnen worden. Ik denk dat Mik Zjegger, ik en de topic-starter het goed zien dat het apparaat niet meer te redden is.

Tijs.

had ik ook op mijn laptop en andere desktop, daar waren die ook niet te lezen/werden niet herkend. toen ik een bepaalde map leegmaakte in mijn windows installatie (op mijn gewone pc) werkte hij daar opeens terug wel, en toen ik hem inplugde op m'n andere pc's werkte ie ook nog, zonder dat mapje leeg te maken en op dezelfde USB-poort ... (vraag me ook niet hoe dat komt ...)

@ topicstarter: hoe oud is die stick?

De Oplosssing!

Ik had precies hetzelfde. Op geen enkele pc nog te lezen. Toen bedacht ik me dat het misschien de aansluiting aan de binnenkant kon zijn omdat mijn laptop bijna gevallen was en de stick toen iets verbogen werd. Omdat het geen problemen gaf nadat ik de "plug" weer rechtboog lette ik er niet meer op maar na een maand kreeg ik het probleem waar je hierover schrijft.

Na er nog even aan gemorreld te hebben, opnieuw en beter rechtzetten dus kon hij weer gelezen worden.
Natuurlijk meteen een backup van gemaakt en weggegooid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan