USB (stick) probleem onder W2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

G.I. Jane

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2004
Op mijn werk heb ik 2 pc's die alletwee onder W2000 werken met SP4 en ik heb het volgende probleem op een van deze:
de USB stick ziet ie niet, als je hem erin stopt (maakt niet uit welke poort) dan geeft de pc geen signaal of aan dat er nieuwe hardware gedetecteerd is. Ook rechts onderin staat geen icoontje met hardware veilig verwijderen. In het configuratiescherm kan ik niks vinden hoe je dat moet instellen. Het rare is dat het wel gewerkt heeft, met een USB stick. Ik heb nog verteld dat je de knop hardware veilig verwijderen moet indrukken, stoppen en dat je dan de stick eruit kan halen, maar dat wist diegene niet. Kan dat die fout veroorzaakt hebben? Weet iemand hoe ik weer die melding krijg en het icoon hardware veilig verwijderen? Op die andere PC werkt alles goed.

Groeten van Jane

De usb aansluitingen zijn wel voorzien van de juiste doftware, je hebt in apparaatbeheer geen uitroeptekens staan bv.
Mischien kun je de usb software eens opnieuw instaleren, dat zou een oplossing kunnen zijn.

Ik zag geen uitroeptekens staan, dus ga ik ervan uit dat dat goed moet zijn. Ik heb helaas geen installatie cd of zoiets.
Maar zit dat niet standaard in W2000? Er moet toch een manier zijn om dat icoon met hardware verwijderen weer terug te krijgen? Of kan ik ze gewoon uit de hardware lijst verwijderen en dan de pc opnieuw opstarten gaat de pc dan melden dat er nieuwe hardware is gevonden? (4 usb poorten) en dan automatisch zoeken naar de stuurprogramma's?

Hopelijk weet jij of iemand een antwoord op mijn vragen.
Alvast bedankt!

Groeten van G.I. Jane

Als je ze zou verwijderen, dan zou de pc in theorie bij een herstart moeten aangeven dat er nieuwe hardware is ontdekt.
Maar nogmaal in theorie, er zijn altijd uitzondering gevallen.
Het missen van de optie, hardware kan nu veilig losgekoppeld worden, dat kan geen kwaad.
Normaal moet je nog steeds de usb aansluiting kunnen gebruiken, ook al maak je een vautje. Het geen wat de grootste klap krijgt is uiteindelijk het usb apparaat zelf.

Het is een bedrijfs PC en ik durf het niet zo goed te doen, omdat ik niet zeker weet of de drivers aanwezig zijn op de HD. Ik dacht ook dat als je het verwijderd en dan weer opstart het opnieuw geinstalleerd word. Maar ja, als iemand van automatisering komt dan mag die het oplossen, hopelijk nog dit jaar. In ieder geval bedankt!

Groeten van Jane

Nou inderdaad, bij bedrijfs computers zou je het moeten laten oplossen, mischien dat je die mensen kunt bellen, dat ze je telefonisch helpen of toestemming geven om het te proberen, er zal niets ernstigs gebeuren trouwens hoor, het enige wat kan gebeuren is dat de pc de usb poort niet herkend, de rest van de pc zou gewoon naar behoren moeten werken.

Automatisering komt een keer langs als wij allemaal een pc krijgen (eindelijk) en dan wordt dat ook gelijk gedaan. Wij werken nl. nog met ouderwetse terminals IBM (AS400) uit het jaar kruik.

Groeten van Jane

Ha ha, ja dat is zeer herkenbaar wat je zo zegt, dat probleem hebben wij ook op het werk.
Lekker zuinig allemaal zeggen we wel eens.
Nou hopelijk dat het dan allemaal goed lukt.
Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan