USB stick schrijfbeveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Godert5

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2012
Ik ben doof en ik ben een gebrekig taal. Ik hoop, dat jullie begrijp mij goed?

Mij computer hebt windows 7.
Mij USB stick zet ik in.
Ik wou USB stick formateren.
Omdat iemand heeft een foto op mij USB stick.
Ik wil formateren en het lukt niet.
Als ik formateren klik, dan zie ik op scherm:
De schijf is tegen schijven beveiligd. Verwijder de
schrijfbeveiliging op deze schijf.

Hoe moet ik schijfbeveiliging verwijderen?
USB stick hebt geen schakelaar.
Usb stick hebt 4 GB

Wie kan mij helpen?

Je kan proberen het stick te formatteren. Dat werkt alleen indien het bestand tegen schrijven is beveiligd, maar niet de hele stick.

Wéér een andere mogelijkheid: Verwijder de partitie op de usb-stick in Schijfbeheer en maak 'm opnieuw aan daarna en formatter de zojuist nieuw gemaakte partitie op de memory-stick.

Er is dan nóg een extra mogelijkheid via het Diskpart commando, maar dat geef ik je pas als je met de tip in paragraaf 1 (en de tips van de andere helpers) er niet uitkomt, want als je een fout ermee maakt dan zijn de gevolgen groot.

Tijs.

Het lukt mij nog steeds niet. Ik ga morgen weer verder!
Mag ik vragen, wat is oorzaak van schijfbeveiliging?
Ik was 4 USB stick gekocht.
3 USB stick hebt geen probleem en 1 USB is wel probleem?

Indien je met 3 sticks geen problemen hebt maar wel met de vierde, dan is deze misschien kapot?

Ik denk ook 1 USB stick is stuk?
Iemand heeft wel een paar foto's naar USB stick en nu kunt de foto's niet wissen!
Misschien is softeware van USB stick stuk?
Klopt?
Ik was http://www.computeridee.nl/faqman/so...ging-usb-stick proberen en het werkt niet.
Verwijder de partitie op de usb-stick in Schijfbeheer, het lukt ook niet.
Hij zegt verwijderen de schrijven beveiliging.
USB kunt alleen lezen.

Nog even een poging via diskpart en evt. Gparted, en dan houd het wel op:

1. Via (in Windows) het maken van een snelkoppeling naar diskpart.exe en op die snelkoppeling rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren" (bij XP is dubbelklikken voldoende). Dan, in diskpart zelf:
a. list disk
Kijk welk schijfnummer hoort bij de memory-stick (kijk dus naar de Grootte kolom, en onthoud goed welk schijfnummer erbij hoort)
b. Select Disk <disknummer>
[disknummer is het disknummer zoals gezien/achterhaald bij a., dus die hoort bij de externe harde schijf.]
c. clean
[Wist alle partities etc. van de geselecteerde schijf. Alles is dan definitief weg]
d. exit
[Sluit diskpart af]
Ga daarna in de normale Windows Schijfbeheer, en maak in de niet-toegewezen ruimte op de memory-stick nieuwe partitie(s) en formatteer die.

Evt. doe je vóór de operatie van c. nog een list partition om te checken of je echt de juiste schijf geselecteerd hebt.

2. Het branden van een Live-CD van Gparted. Download het .zip bestand, pak die uit, en het resulterende .ISO bestand met (bijv.) ImgBurn naar een cd (of dvd) branden ("Write image file to disc").
Start je dan op van die Live-CD, dan kun je Gparted starten, de juiste schijf uitkiezen uit het pull-down menu (ong.) rechtsboven en dan alle informatie/partities wissen op de memory-stick (niet vergeten om op Apply te klikken (indien nodig) om de actie te laten uitvoeren). Let op: Kies wel de juiste schijf uit, natuurlijk, anders verwijder je wellicht alles van je Windows harde schijf etc.
Herstart daarna de pc gewoon van de harde schijf, ga daarna in de normale Windows Schijfbeheer, en maak in de niet-toegewezen ruimte op de memory-stick nieuwe partitie(s) en formatteer die.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Godert5
Uit je verhaal begrijp ik dat je niet over de nodige rechten beschikt.
Meld je eens aan bij Windows met het Administrators account. Met het Administrators account zou het moeten lukken, omdat hiermee het systeem beheert word.

Eindelijk lukt het mij nu USB stick weer goed! Bedank allemaal!!!!!!!

Godert5: welke methode heb je gebruikt om het op te lossen?
Overigens denk ik dat die vriend van je je een verdacht bestand (die 'foto' waar je het over had in je startposting) op de memory-stick had gezet, die geblokkeerd werd door je anti-virus pakket. Ik denk dat je daarom niet kon formatteren.

Tijs.

Ik weet zelf ook niet precies van oorzaak.
Ik was van Dntes gebruik. Ik durf niet zeggen, of USB stick goed werken?
Ik zie toch iets traag.
Ik gooi USB stick van 8 gb weg!
Maar ik bedank iedereen voor helpen!

USB sticker is weer terug fout!
Ik koop weer nieuwIk gooi USB sticker gelijk weg!
Ik koop weer een nieuw USB stick. Het werkt perfect!
Bedank voor jullie moeite!

Bedankt voor de terugmelding dat de memory-stick blijkbaar 'kapot' was.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven:
Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan