USB stick schuift steeds een plaats op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stella-Fornax

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2001
Hallo.
Ik heb een USB stick op mijn laptop die prima werkt, maar...
Als ik hem plaats krijgt hij de letter E. C en D zijn mijn partitie's, X is CD brander.
Haal ik hem eruit haal en doe hem opnieuw erin krijgt hij de letter F.
Dit herhaalt zich steeds weer, hij schuift steeds een letter op.
Als ik dan in schijfbeheer een letter E wil toewijzen kan dat niet omdat deze al in gebruik is.
In TotalCommander staan dan alle stationsletters die hij gebruikt heeft zichtbaar en zijn allen te gebruiken.
Ik hoop dat e.e.a. een beetje duidelijk is.
Ik heb WindowsXP home op mijn laptop geïnstallerd.
De laptop is een Nc6000.

Stella-Fornax zei:
Hallo.
Ik heb een USB stick op mijn laptop die prima werkt, maar...
Als ik hem plaats krijgt hij de letter E. C en D zijn mijn partitie's, X is CD brander.
Haal ik hem eruit haal en doe hem opnieuw erin krijgt hij de letter F.
Dit herhaalt zich steeds weer, hij schuift steeds een letter op.
Als ik dan in schijfbeheer een letter E wil toewijzen kan dat niet omdat deze al in gebruik is.
In TotalCommander staan dan alle stationsletters die hij gebruikt heeft zichtbaar en zijn allen te gebruiken.
Ik hoop dat e.e.a. een beetje duidelijk is.
Ik heb WindowsXP home op mijn laptop geïnstallerd.
De laptop is een Nc6000.
waarom geef je de stick niet de letter Z in schijfbeheer, dan heb je nooit last van stationletters die al in gebruik zijn.

Hallo.
Ik heb hem stationsletter Z meegegeven maar na het verwijderen en weer terugplaatsen krijgt hij weer vrolijk letter E, daarna F.
Even voor de goede orde, die stationsletters zijn niet in gebruik maar worden tijdelijk door mijn USB stick ingenomen en alleen onder TotalCommander zichtbaar.
In Windows schuift hij alleen, zichtbaar in Deze Computer, een plaatsje op.

Stella-Fornax zei:
Hallo.
Ik heb hem stationsletter Z meegegeven maar na het verwijderen en weer terugplaatsen krijgt hij weer vrolijk letter E, daarna F.
Even voor de goede orde, die stationsletters zijn niet in gebruik maar worden tijdelijk door mijn USB stick ingenomen en alleen onder TotalCommander zichtbaar.
In Windows schuift hij alleen, zichtbaar in Deze Computer, een plaatsje op.
heb je de schijfletter toegewezen via deze comp
rechts klik, beheren, schijfbeheer?

Stella-Fornax zei:
Ja, zo heb ik het gedaan.
en je hebt de sleutel ook een naam gegeven?
probeer het net via mijn eigen usb stick en die krijgt waar ik em dan ook inplug altijd de letter Z mee....

Jheroen zei:
en je hebt de sleutel ook een naam gegeven?
probeer het net via mijn eigen usb stick en die krijgt waar ik em dan ook inplug altijd de letter Z mee....

Als je met "Sleutel" mijn USB stick bedoelt is mijn antwoord ja.
Ik heb dit probleem ook niet op mijn PC met dezelfde USB pen, daar werkt alles prima.
Alleen op mijn laptop.

ja die ken ik wel maar in de gewone windows verkenner doet ie hetzelfde?

Toevallig ook een cardreader op een usb aangesloten staan?
Verwijder deze eens en probeer nog eens die usb stick, kijk dan of die hetzelfde doet.

Jheroen zei:
ja die ken ik wel maar in de gewone windows verkenner doet ie hetzelfde?

Hij schuift inderdaad steeds een letter op.

Jackall.
Er is alleen een USB muis en die USB stick aangesloten.

Ik heb inmiddels een andere USB stick aangesloten gehad met dezelfde verschijnselen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan