USB stick vaste letter

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Berichten
791
hallo

hoe kan ik een usb stick een vaste stationsletter toewijzen, zonder dat deze veranderrt. ook op andere pcs!
ik gebruik namelijk virtual box en deze is ingesteld op een D schijf. op school is mijn usb echter schijf F.
of kan ik dit ook in VB instellen?

bedankt!
 
Ik geloof het niet, mede omdat het een verwisselbaar opslag medium is.
 
En kan ik het dan op een andere manier oplossen?
In virtual box?
Vb maakt toch een soort snelkoppeling naar het OS
Kan ik die kopiëren en de stationsletter veranderen. En dan voor iedere letter een aparte snelkoppeling maken?
 
Nee het hangt van de computer af welke driveletters beschikbaar zijn.
Wat je zou kunnen doen is je usb drive (en VB) ook drive letter F geven. Misschien lost dat een deel van je probleem op?
Drive letters wijzigen doe je in Computerbeheer -> schijfbeheer. OP de bewuste schijf gaan staan, rechtsklikken en kies voor "Stationsletter en paden wijzigen". De rest zou zichzelf moeten wijzen.
 
Je kan zeer zeker wel een vaste letter aan usb sticks toewijzen.
De beperking is dat alleen de eerste usb DIE letter krijgt, met dit programma kan je er 3 instellen.
Link: http://www.uwe-sieber.de/usbdlm_e.html#download
Bedrijven moeten betalen voor licenties, maar voor thuisgebruik is het gratis.

EDIT: TS wilt op meerdere pc's dezelfde letter, tja zoals eerder gezegd: dat zal niet gaan... Welke letters vrij zijn kan per pc enorm wisselen...
 
Laatst bewerkt:
Ik kan de stationsletter niet handmatig veranderen op de 2de pc omdat ik daar geen admin rechten heb.
Er moet toch een manier zijn?
 
Als jij geen adminrechten hebt zullen tools die JIJ uitvoert dus ook niet letters kunnen toewijzen.
Dus als je een tooltje vanaf een USB stick draait zal dat niet werken tenzij je het tooltje start als Admin...
 
ik ga morgen weer een aantal dingen proberen. heb een aantal dingen gelezen over portable VB, ga het daarmee eens proberen, laat het dan weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan