USB stick veroorzaakt vastloper

• Onderwerp starter Onderwerp starter pvdm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdm

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Ik heb onlangs een SanDisk USB stick 1GB U3 gekocht, type Cruzer Micro. Als ik deze in een USB poort stop verschijnt een schermpje waarin staat dat er een USB device is gevonden. Mooi.
Vervolgens loopt het systeem (W2000 SP4) na zo'n 20 tellen "gewoon" vast! Niet mooi.

Uitzetten van de computer is de enige remedie om weer te kunnen opstarten. Met Ctrl Alt Delete lukt dit namelijk niet.

Wie weet wat hiervan de oorzaak is en hoe dit kan worden verholpen?

Hoor graag en alvast bedankt.

Heb je hetzelfde probleem ook op andere computers?

Ik heb maar een computer, dus ik weet niet hoe de stick reageert op een andere!!

Inmiddels de stick geprobeerd op een andere computer. Conclusie: de stick werkt goed!!

En nu??

Heb je misschien het programma nero 7 op je computer staan?
En als je de usb stick eruit haalt, blijf je systeem dan vastlopen of gaat hij gewoon weer verder?

Nero heb ik er niet opstaan en blijft het systeem vaststaan ook nadat ik de stick er uit heb getrokken.

Kan iemand hier misschien iets mee?
Dit komt uit het systeemlogboek .....

Type Datum Tijd Bron Categorie Gebeurtenis
Fout 27-1-2007 13:41:38 Removable Storage Service Geen 17

RSM kan mediawisselaar PhysicalDrive5 niet beheren. RSM heeft een onbekende fout ontdekt. Deze fout kan zijn veroorzaakt door een aantal problemen, waaronder, maar niet alleen, beschadiging van de database, mislukte communicatie met de mediawisselaar of onvoldoende systeembronnen.

Type Datum Tijd Bron Categorie Gebeurtenis
Informatie 27-1-2007 13:40:27 Removable Storage Service Geen 134

ARRIVAL-waarschuwing van apparaatinterface ontvangen voor apparaat
\\?USBSTOR#CdRom&Ven_SanDisk&Prod_U3_Cruzer_Micro&Rev_2.18#000015328860AD82&1#{53f56308-b6bf-11d0-94f2-00a0c91efb8b}

Ik denk dat ik wel weet hoe dit komt. Heb deze stick ook gehad van Sandisc U3 en die deed het in eerste instantie ook niet aan de VOORKANT van mijn pc.

Het "probleem" zit in de voeding van de USB poort. Deze is te laag. Toen ik hem namelijk achterin de pc stopte deed hij het wel. Toevallig ook een Dell?

Het probleem is (gedeeltelijk) opgelost!!

De suggestie van PJnijm gaf daartoe de aanzet. De stick doet het aan de voor- en acherzijde niet tot ik de cardreader (later ingebouwd en werkend via een USB poort) ontkoppel.

Echt praktisch is dit natuurlijk niet, maar de stick werkt tenminste.

Heeft iemand nog een suggestie wat er gedaan moet worden zodat de stick ook werkt als de cardreader is aangesloten?

Extra voeding misschien dmv. een versterker?

Ik vraag me af of het wel aan de stroomvoorziening ligt. Een externe harde schijf (WD 40 GB voor back-up) gevoed via USB draait zonder problemen.

Wellicht dat de cardreader en de stick conflicteren. En zo ja, hoe is dit op te lossen?

Heb geen idee, maar wat ik wel weet is dat ik 2 USB sticks had van Sandisk. Eentje zonder en eentje met U3. Zonder U3 deed het zowel voor als achter de pc. Met U3 werkt ie bij mij alleen achter de pc omdat daar kennelijk de voeding wat hoger is.

Ik zal genoegen moeten nemen met een gedeeltelijke oplossing.
Beter een half ei dan een lege dop ........................!!
Allemaal bedankt voor de getoonde interesse, in het bijzonder diegenen die hebben gereageerd.
Groeten Peter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan