USB-stick voorkant kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewanpols

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2012
Berichten
51
Hallo!
Mijn usb-stick zijn ijzeren voorkantje is kapot!
Ik heb hier veel belangrijke data op staan, dus daarom vraag ik: Valt het te repareren en zo ja hoe. (en hoe heet dat ijzeren voorstukje; op Wikipedia staat USB-stekker, maar dat vind ik nergens anders op het net)
Ik heb de usb-stick : Cruzer Slice 8GB
:(:(:(:(:(
Hopelijk kan ik het probleem zo snel mogelijk oplossen.
 
Hoezo weet je zeker dat het daaraan ligt? Heb je dat ijzer afgebroken? Vaker is gewoon het flash geheugen kapot, en is er (dus) niets meer te redden, maar dat kan bij jou natuurlijk anders zijn.

M.b.t. eventueel een verloopstukje bouwen en die solderen: Kijk hier voor de bepinning van USB.
Ik raad je dan wel aan iemand dat te laten doen die verstand heeft van electronica solderen, want als je (bijv.) een te zware/hete solderbout gebruikt dan zou je de memory-stick kunnen 'koken' etc.

Tijs.
 
Ook zonder dat "ijzer" werkt een usb stik. Het sorgt alleen ervoor dat er contact kan worden gelegt.

Probeer je usb stik uit te lezen en koop dan een nieuwe. Ben je goedkoper af en je kan gelijk 16 GB kopen.
 
@Lutz: Ik begrijp je posting niet (helemaal). Kun je dat wat verder uitleggen, want blijkbaar kan de vragensteller er nu geen data afhalen.
Bovendien weten we nog niet wat er precies kapot is.

Tijs.
 
@Lutz: Ik begrijp je posting niet (helemaal). Kun je dat wat verder uitleggen, want blijkbaar kan de vragensteller er nu geen data afhalen.
Bovendien weten we nog niet wat er precies kapot is.

Tijs.
TS heeft nog niet bevestigt of die wel of niet data kan afhalen. Misschien is het "ijzer gewoon zo verbogen dat de stekker niet meer in een USB aansluiting past?

Het is de bedoeling dat de topicstarter nu aan de slag gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan