Usb Stick weghalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terryjm

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Hello :D

ik heb een usb stick in mijn laptop voor draadloos internet (wanadoo,orange dat witte geval met die W voorop) daarvan zit er een usb stick in mijn laptop
maar ik vraag me nu af of ik die eruit ken halen, en tog te kunnen internetten,
want hij zit nogal in de weg :(

Terry

Als je nog een interne (draadloze) netwerkkaart hebt in je laptop en daarmee verbinding kan maken met de livebox(of ander modem wat je hebt) dan kan je nog op het internet.
Als je dat niet hebt, dan zal je het op deze manier moeten laten.

ik heb livebox ja, en hoe kom ik erachter dat die draadloze netwerkkaart in me laptop zit ?

Tsjah, Zoveel Nog Te Leren

Ik ga even op je onderschrift verder ;)
Op een forum zijn niet 24/7 mensen aanwezig die verstand hebben van een bepaald onderwerp, dit wordt allemaal door vrijwilligers gedaan.
Daardoor kan het langer duren dan je zou willen voordat je een antwoord krijgt.

ja das wel jammer :P :o
maar ik wacht wel :P dr komt vanzelf wel iemand :thumb:

Er zijn verschillende manieren om er achter te komen of je een ingebouwde draadloze adapter in je laptop hebt.

1] kijk of op de onderkant van je laptop een sticker zit met een serienummer. Ga met dit nummer naar de site van de fabrikant en kijk of je daar een hardwarelijst kunt vinden voor jouw type laptop.

2] Download Everest, installeer het en laat die je systeem doorzoeken.

3] Op je buroblad rechtsklikken op [deze computer]. Kies [eigenschappen] dan het tabblad [hardware]. Klik op [apparaatbeheer] en kijk wat er bij [netwerkadapters] vermeld staat.

Bijlagen

• Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    11,4 KB · Weergaven: 27
Ik heb er een bijlage bijgestuurd van me interne netwerkaart :D
maar nu ..
nu moet er nog internet op zonder die usb dongle :confused:

help :o

Bijlagen

• Helpmij Netwerkkaart.JPG
    Helpmij Netwerkkaart.JPG
    38,1 KB · Weergaven: 35
Die Broadcom zal je ingebouwde bekabelde netwerkadapter zijn. Dat betekend: het ene eind van een netwerkkabel in je laptop prikken, het andere uiteinde van de kabel in je router prikken. Dan je usb-stick eruit, en aangezien je netwerkkaart al ingeschakeld staat zou je "meteen" verbinding moeten hebben

jadus moet ik meteen kabel :( en dat wil ik nou ook weer neit ik wil gewoon rondlopen zonder dat stomme gedoe alemaal eraan

oki, kies dan in dat venster voor [beschikbare draadloze verbindingen weergeven]. Als het goed is staat jouw draadloze router er ook bij. Daar zou je nu verbinding mee moeten kunnen maken. Er zal nog gevraagt worden naar een WEP of WPA sleutel. Die heb je ergens in je router staan.

jae wap code heb ik ingevoerd , e ik heb me wzc aangezet en dan wanadoo gevonden als ik dan dubbelklik of verbindin maken doe dan doetie het nog niet:s

wat bedoel je met wzc? En wat doet'ie niet? Kun je in je router komen?

wireless zero configuration *die heb ik aangezet, en nou ik zie wel als ik die wep key enz heb ingevoerd, dan zie ik wel dat ie wanadoo aangeeft maar nog geen verbinding en al probeer ik verbinding te maken dan geef ie een fout aan dat ie buiten bereik ofzo is, maar hij staat helemaal vl van verbinding :mad: dus dat ken niet

oki,

vraag 1] kun je nu in je router komen dmv je broadcom verbinding?
vraag 2] heb je in je router misschien MACadressen gefilterd?

Je kan veelal in de configuratie van je livebox komen door in je Internet Explorer te gaan naar: 192.168.1.1
Dan zal je eerst wel even met een kabel aan de box aangesloten moeten zijn als je nog geen draadloze verbinding hebt met de box.

Daar kan je verschillende dingen instellen mbt het draadloze gedeelte. Ook kan je daar de wep-key zien welke op het moment aan je verbinding is toegewezen als je die nog niet hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan