usb stick werkt niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goliath88

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2013
Op de een of andere manier kan ik op mijn laptop niet meer bij de bestanden omdat deze niet weergeven word.
Wel hoor ik het geluid en knipperd het lampje.
Ik heb met EaseUS de partitie tig keer opnieuw er op gezet, stationletter wijzigen noem het maar op.
Heel soms komt de stick wel in 'deze computer' te staan maar dan kan ik er niet in komen omdat ik een error krijg.

Ook heb ik deze in apparaatbeheer verwijderd, ook uit de controllers (opslag blabla) en helemaal niks schijnt te werken.

Opeens krijg ik te horen... probeer eens op mijn laptop... mijn vriendin dacht dus even slim te wezen maar oke..
om de goede wil te tonen daar ook maar even op proberen.. maar vreemde is, en dat verwachte ik totaal niet, is dat ie t
op de laptop van mijn vriendin dus wel doet. (nog erger dat zij me dus te slim af was, maar dat ter wege, dat noem ik een probleem appart :p )
Daarna weer in mijn eigen laptop maar daar doet ie t dus weer niet.

Ook heb ik dit alles in verschillende usb poorten geprobeerd.

iemand nog een idee?

Eerst een copytje maken. Dan dat ding formatteren. Netjes maken. Probeer eens.

Heb je al es een andere USB poort geprobeerd?
Er staan geen uitroeptekens bij apparaatbeheer?

Langzaam formatteren is de beste ..

Whittey, hallo.

Het vreemde is dat het bij de laptop van zijn vriendin dit ding het wel doet en in apparaatbeheer heeft hij ook al gekeken.

Wat hij wel kan proberen is om een andere USB met gegevens eens te raadplegen. Ben eens benieuwd hoe dit afloopt.

Ik kan de usb niet formateren op deze laptop, bestanden heb ik de laptop van mijn vriendin gezet omdat deze het daar wel doet, enkel op mijn laptop niet.
Ik heb net geprobeerd de usb van mijn vriendin weer op mijn laptop te zetten en die doet het wel gewoon.
Dus een beetje vreemd dat mijn usb hier niet werkt (en op andere systemen wel)

Je moet wel altijd die USB en andere apparatuur veilig verwijderen. Kan voor problemen komen te staan als je dat niet doet.

Maar voor nu. Ga naar start, dan uitvoeren of type het commando devmgmt.msc of hdwwiz.cpl in het zoekvenster van het startmenu gevolgd door enter.
Ga vervolgens naar schijfstations en kijk of je de betreffende USB-Stick hier wordt weergegeven.
Klik hier met de rechtermuisknop op en kies de optie Installatie ongedaan maken.
Open vervolgens Universal Serial Bus-controllers en kijk of hier een USB-apparaat voor massaopslag staat vermeld.
Klik hier met de rechtermuisknop op en kies de optie Installatie ongedaan maken.
Verwijder de USB-Stick en herstart de computer en kijk of de USB-Stick vervolgens weer door Windows wordt herkend.

ik verwijder altijd en zoals aangegeven in eerdere berichten heb ik deze dingen al geprobeerd zonder succes.

weer een kleine test gedaan.. met EaseUS heb ik de partitie verwijderd op de usb. Dan sluit ik de usb even opnieuw aan en vind de laptop de usb. Formateren werkt alleen niet. Echter als ik er weer een partitie op zet dan opeens vind de laptop m niet en werkt ie niet op deze laptop, alleen maar op andere systemen (laptop van vriendin, server en op de tv's. ook telefoon en tablet kunnen de usb gewoon vinden en er mee werken.)

Dan houdt het allemaal op. Jammer dat het niet gaat. En ja, ik zou hem dumpen. Sorry die spijker was niet grof bedoeld. :D

ik snap alleen niet waarom ik een usb stick zou dumpen als deze nog gewoon werkt... enige waar die niet op werkt is mijn eigen laptop

Ja dat is waar, daar heb je gelijk in. Maar misschien is er een poort beschadigd.

tsjah... dan is het weer vreemd dat mijn muis wel werkt... en andere usb sticks pakt ie trouwens ook gewoon. enkel mijn eigen niet. Het is echt die ene usb stick en deze laptop die niet samen werken, verder werkt de usb op alle andere systemen en deze laptop pakt ook gewoon andere usb sticks. beetje vreemd.

Ja inderdaad is er nu van alles geprobeerd. Het enige wat nog in me opkomt, maar dat zal toch niet zo zijn.
Probeer eens met heel zacht klein borsteltje dat ding schoon te maken geen druk uit te oefenen. Dan even kijken of deze het doet.
Of anders even schoon blazen. (stofjes) Als je de kern van die USB stick bekijkt zeg maar in het huis. Dan kun je dit mooi zien door met een lampje erin te schijnen en dan ziet het er zo uit. (zie afbeelding)

Misschien dat een van de pinnetjes toch beschadigd is, (krom) maar dan net voor jou laptop, vaak millimeter werk. Oef:p

pinnetjes.JPG

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan