USB stick wil geformatteerd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MAX232

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2001
Hi,

mijn USB stick, 256 MB met 220 MB aan data erop, kan ik niet meer benaderen. Als ik het stickje in een USB slot steek wordt ie nog wel herkend maar zodra ik erop klik vraagt WinXP Pro en Home of ik de stick wil formatteren omdat ie nog niet geformatteerd is. Als ik dan op Nee klik krijg ik de inhoud van mijn stickie niet te zien. De data die erop staat wil ik wel terug, iemand een idee hoe ik die informatie er toch af kan halen? Ik heb het met de prompt geprobeerd maar dat werkt ook niet. Ik heb 'm ook in verschillende computers geprobeerd maar ook dat werkt niet.

Help...

Geweldig heren,

dit is wat PC Inspector aangeeft op de drive:

MELDING 1

bad parameter in boot sector: bytes per sector (65281) > 32768!

MELDING 2

bad parameter in boot sector: root directory cluster (4294967295) > count of clusters!

Als ik hem vervolgens dan wil bekijken krijg ik de volgende melding:

Access violation at address 0048F782 in module 'filerecovery.exe'. Write of address 22A60003.

Dan kom ik in de mappen structuur maar die is volledig leeg. Als ik dan in het hoofdscherm nog eens op "Open drive" klik en dan "Find logical drives..." kies dan vind ie wel het een en ander. In de logical drives lijst komt er dan een drive bij die heet:

DRIVE (Without bootsec) on Windows drive P:

Als ik deze dan selecteer kom ik weer terug in het hoofdscherm met de folder structuur echter nu staan er "plusjes" voor de "Root" map en de "Deleted" map bedoelend dat deze twee mappen inhoud hebben. Als ik er dan op klik om die inhoud te zien loopt PC Inspector vast.

Er gaat dus een en ander fout. Kan het er mee te maken hebben dat ik een hyperthreading cpu gebruik, die levert wel vaker problemen op met software. Moet ik PC Inspector processor affiniteit meegeven?

Alvast bedankt,

Fase 2

ik heb het programma nu op 1 processor laten lopen, het menu van "Lost drive" afgelopen en de scan logical drive aangepast naar de volledige 256 MB (hij stond op 48MB kwam ik achter). De "Access violation" bleef nu achterwege, ook vond ie meer mappen bij het scannen. Toen ik na het scannen de mappen wilde zien gaf het systeem de melding "Retrieving folders and files" of zoiets. Nu is ie al een aantal minuten aan het "Werken" en ik zie dat de processor belasting tussen de 25-50% op en neer beweegt en hij blijft maar RAM geheugen bij pakken. Inmiddels heeft ie 1 GB RAM in gebruik en het blijft oplopen.

Dit lijkt dus ook niet te werken. Nog ideeen?

Geen ideeën over PC-inspector, wel wat er misschien mis is met je USB-stick. Ik heb zelf 4 keer een Apacer-stick teruggebracht naar MyCom met hetzelfde probleem als jij hebt. Steeds gebeurde na een tijdje weer hetzelfde. Nu werk ik al een paar maanden zonder problemen met dezelfde stick. Ik vermoed dat mijn draadloze Logitec-muis het probleem heeft veroorzaakt. Sinds ik de stick verder van de ontvanger van de muis heb geplaatst, is het niet meer fout gegaan.

Laatst bewerkt:
Dank,

die draadloze muizen en toetsenborden zijn sowieso erg gevoelig. Als bij mij de mobiele telefoon afgaat te dicht bij de zender werken mijn muis en toetsenbord niet meer.

Ik heb de disk ingestuurd naar een labroom recovery bedrijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan