USB-stick wordt herkend... of toch niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Thiver

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Na een usb-stick aan een vriend te hebben uitgeleend, vertoont-ie nu een vervelend kwaaltje: wanneer ik de stick in een usb-poort steek, herkent de pc hem als zodanig, maar wanneer ik hem vervolgens wil openen, krijg ik de melding "Plaats een schijf of ander geschikt medium in Verwisselbare schijf (G: )." Niet bepaald handig dus...
Formatteren levert dezelfde melding op, terwijl de schijf voor de rest in alle opzichten gewoon herkend lijkt te worden. Vreemd is overigens wel dat het lampje van de usb-stick niet brandt, zoals-ie dat voorheen wel deed. Mijn laptop is overigens uitgerust met Windows Vista.
Graag advies wat te doen. Tips voor wat ik mijn vriend moet aandoen, mogen me bespaard blijven. ;)

Laatst bewerkt:
Zou mij niet verbazen als het opslag-gedeelte (=flashgeheugen) het begeven heeft, maar dat het controller-gedeelte het nog wel wel doet (vandaar de melding van nieuwe hardware gevonden etc.)

Wat je nog kunt proberen is het apparaat terug te sturen naar die vriend. Kan hij er ook geen chocolade meer van maken, dan is het echt einde oefening naar mijn mening.

Tijs.

Helpt formateren in de pc van je vriend niet?
Wat je nog kunt proberen is het apparaat terug te sturen naar die vriend. Kan hij er ook geen chocolade meer van maken, dan is het echt einde oefening naar mijn mening.
Ga ik volgende week proberen, wanneer ik mijn vriend weer zie. Tot die tijd zijn andere suggesties natuurlijk nog welkom. ;)

Zou mij niet verbazen als het opslag-gedeelte (=flashgeheugen) het begeven heeft, maar dat het controller-gedeelte het nog wel wel doet (vandaar de melding van nieuwe hardware gevonden etc.)
Damn. :( Zou dat veroorzaakt kunnen zijn door onveilig verwijderen?

Nee, jij hebt geen schuld als het flashgeheugen kapot is. Onveilig verwijderen kan leiden tot bestandscorruptie, maar het kapot gaan van flashgeheugen kan altijd zomaar gebeuren (kwestie van pech).

Tijs.

Nee, jij hebt geen schuld als het flashgeheugen kapot is. Onveilig verwijderen kan leiden tot bestandscorruptie, maar het kapot gaan van flashgeheugen kan altijd zomaar gebeuren (kwestie van pech).
Dus dat zou dan te verhalen moeten zijn op de fabrikant?

Misschien wel, als er (nog) garantie zou zitten op die memory-stick. Raadpleeg de leverancier.

Tijs.

Het bovenstaande heeft niet geholpen. Heb inmiddels contact opgenomen met de leverancier en die heeft aangeboden een nieuwe te leveren. De topic mag dus dicht.

Fijn dat je een vervangend exemplaar krijgt.

Afsluiten van een vraag doe je zelf: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan