USB stick wordt niet gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaspers37

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hallo,
Als ik een usb stick in mijn poort steek, krijg ik wel het geluidje (PINg). Maar als ik vervolgens bij mijn computer kijk , heb ik er geen station of dergelijke bij gekregen.

Als ik de pc opnieuw opstart staat hij er wel bij. Help me. elke keer opstarten is zo lastig.

Wat staat er in Apparaatbeheer bij USB-apparaten?

Installeer anders even handmatig de driver.
Als je die niet bij de hand hebt, vertel dan even welk stick je hebt, wordt het opgezocht.

Welke Windows

Welke windows heb je? Er is al eerder zo'n vraag gesteld zie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=196772
De truck is als je je usb stick erin stop dat je dan eenmalig direct via schijfbeheer (zie de link) een nieuwe letter aan je stick toekent. Vooral met PC met netwerkschijven gaat het mis en kent Windows (in mijn geval XP) een letter toe die al bij een netwerkschijf hoort. De volgende keer gaat het toekennen van een letter automatisch goed. Let op dat als je de eerst vrij letter neemt en je plaats er een harde schijf bij dan heb je weer hetzelfde probleem. Zelf heb ik twee sticks die ik X: en Y: heb genoemd. XP herkent de hardware en zet ze automatisch op X en Y al naar gelang welke stick ik erin stop. Het vervelende is dat als een onbekende USB stick wordt ingeplugd je weer opnieuw een letter moet toekennen. Het gaat per type/merk USB stick dat een letter wordt toegekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan