Usb-sticks werken niet na herinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Mijn computer is van 2002 (Dell Dimension 4500). In 2005 heb ik XP er op geherinstalleerd, zonder problemen. Nu heb ik XP weer geherinstalleerd, maar loop tegen een probleem op. Als ik de software (van Dell) voor usb2 installeer, ziet het systeem mijn externe harde schijven en mijn usb-sticks niet meer. Of het ziet ze wel, maar ziet geen inhoud.

Ik heb die software daarom maar weer gedeïnstalleerd, maar kan nu mijn mp3-speler niet zien (en zelfs niet opladen). En krijg steeds zo'n gele ballon met de mededeling dat het allemaal sneller zou kunnen (met usb2 dus).

Weet iemand een oplossing? Zoals gezegd: het hele systeem is hetzelfde als het altijd was, hardware en software (zou ik denken). Kan het misschien liggen aan het verschil tussen de manier van installeren van Windows updates? Bij het oude systeem kwamen die druppelsgewijs binnen, nu heb ik de SP2-cd gebruikt. Verder kan ik geen verschillen bedenken. SP3 (in deze nieuwe installatie) is automatisch binnengekomen.

Alvast bedankt voor je antwoord,
I.

Heeft Dell op haar site geen usb driver staan?

Hallo Puppie,
Ik ben wel bij Dell wezen kijken maar kom er niet goed uit... misschien wil jij (of iemand anders) eens meekijken?
Ik kom terecht op
http://support.euro.dell.com/suppor...osl=du&catid=&impid=&SystemID=DIM_PNT_P4_4500

Dus Dell Dimension 4500, met XP, taal Nederlands, categorie: alles, belang: alles. Maar ik begrijp niet goed wat ik dan moet doen: waar zitten de usb-2-drivers?

Alvast bedankt voor jullie hulp,
I.

Is er alsjeblieft iemand die even met me mee wil kijken bij Dell, om uit te vinden hoe ik daar usb2-drivers kan downloaden voor de Dimension 4500? Alvast hartelijk bedankt!!

I.

Hoi !

Eerst de chipset-utility downloaden en installeren om te beginnen !

Greetz,

Harry.

Bedankt Harry,
Ik heb de chipset gedownload en geïnstalleerd. Nu weet ik niet goed hoe ik verder moet, want ik zie op die Dell-pagina over de Dimension 4500 niets over usb2 staan... of kijk ik verkeerd?

Hoi !

Nu zou het, samen met XP minmaal SP1, gewoon moeten werken.

Uiteraard is SP3 aan te raden.

Tenminste: als in je bios Fast USB o.i.d. staat ingeschakeld.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan