USB Sticks

Status
Niet open voor verdere reacties.

germarin

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2007
Sandisk en Kingston usb-sticks hebben een veel lagere capaciteit dan opgegeven. Op Sandisk 2Gb en Kingston 2Gb kan slechts ca. 900 MB aan MP3 files worden weggeschreven. De Kingston 1 GB doet het nog relatief goed met ca. 800 Mb. Is dit normaal of is er sprake van opzettelijke misleiding?

Hallo

Ik vermoed dat dit een "gebruikers fout " betreft....

Waarschijnlijk wordt alle data geschreven naar de 'root' die meestal slechts 512 ??? files kan bevatten . (afhangkelijk hoe deze is geformateerd )

De oplossing is volgens mij dus werken met "subdirectories" .."mappen" en de betrokken data daar dan in wegschrijven .

Peter

Als dat echt zo zou zijn...

En door het rekenen van de pc, met 1024 KB in 1 MB en wij met onze 1000 KB in 1 MB krijg je na veel ruimte verchillen.
Op een 250 GB schijf kan je helemaal geen 250 GB aan gegevens kwijt, hoe wij het zien.
Ik zie in Deze Computer ook maar 233 GB van de 250 ongeveer.

Zelf gebruiker zijnde van een 2 gb kingston en een 1 gb sandisk... gewoon het volledige formaat bruikbaar (minus standaard 1000/1024 verschil)
(ook in de "root" van het device)

nu had mijn Kingston een tool als travelersafe+ waarmee je een verborgen beveiligde partitie kan aanmaken die pas zichtbaar word zodra je de tool start en een wachtwoord invoerd.

Kan het zijn dat dat bij jou stick(s) gebeurt is?

edit: Ik zie net dat vista een readyboost functie heeft die de helft van de usbstick als extra geheugen kan inzetten... heb jij Vista en misschien de readyboost functie gebruikt?
(misschien dat een vista user daar meer over kan roepen)

Laatst bewerkt:
Zelf gebruiker zijnde van een 2 gb kingston en een 1 gb sandisk... gewoon het volledige formaat bruikbaar (minus standaard 1000/1024 verschil)
(ook in de "root" van het device)

nu had mijn Kingston een tool als travelersafe+ waarmee je een verborgen beveiligde partitie kan aanmaken die pas zichtbaar word zodra je de tool start en een wachtwoord invoerd.

Kan het zijn dat dat bij jou stick(s) gebeurt is?

edit: Ik zie net dat vista een readyboost functie heeft die de helft van de usbstick als extra geheugen kan inzetten... heb jij Vista en misschien de readyboost functie gebruikt?
(misschien dat een vista user daar meer over kan roepen)

Nee, geen enkele tool aanwezig en ook geen Vista. Er wordt ook duidelijk aangegeven dat er 2 Gb beschikbaar is; wanneer de opslag stopt is er ook voldoende "ruimte"aanwezig. Maar toch is het onmogelijk om meer op te slaan.

Als dat echt zo zou zijn...

En door het rekenen van de pc, met 1024 KB in 1 MB en wij met onze 1000 KB in 1 MB krijg je na veel ruimte verchillen.
Op een 250 GB schijf kan je helemaal geen 250 GB aan gegevens kwijt, hoe wij het zien.
Ik zie in Deze Computer ook maar 233 GB van de 250 ongeveer.

Helemaal gelijk maar geen verklaring voor een verschil van 1 Gb

Hallo

Ik vermoed dat dit een "gebruikers fout " betreft....

Waarschijnlijk wordt alle data geschreven naar de 'root' die meestal slechts 512 ??? files kan bevatten . (afhangkelijk hoe deze is geformateerd )

De oplossing is volgens mij dus werken met "subdirectories" .."mappen" en de betrokken data daar dan in wegschrijven .

Peter

Het betreft hier ca. 300 files. Sub directories is voor mij geen optie. Uw theorie gaat ook niet op voor sticks met verschillende grootte: elke stick lijkt veel minder capaciteit te hebben, onafhankelijk van het aantal files.

Sandisk en Kingston usb-sticks hebben een veel lagere capaciteit dan opgegeven. Op Sandisk 2Gb en Kingston 2Gb kan slechts ca. 900 MB aan MP3 files worden weggeschreven. De Kingston 1 GB doet het nog relatief goed met ca. 800 Mb. Is dit normaal of is er sprake van opzettelijke misleiding?

Bedankt voor alle reacties. Zelf opgelost: lengte file-namen bepalen voor een belangrijk deel de capaciteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan