Opgelost USB switch , laptop en PC met één monitor

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

SandyH

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2012
Hallo,

Ik heb een laptop, die aangesloten wordt via dockingstation, waardoor ik groot scherm en toetsenbord en muis kan gebruiken, diezelfde apparatuur (scherm, toetsenbord,muis) gebruik ik ook voor werken met PC.
Ik moet hiervoor dan gewoon op een knopje drukken op de USB switch om te schakelen van apparaat.

Nu is het echter zo dat ik ofwel met laptop kan werken of met PC, maar niet beide tegelijk op zelfde scherm.
Is het mogelijk om zowel laptop als PC te gebruiken op hetzelfde moment, dus door druk op die knop op USB switch, krijg ik ofwel het scherm te zien van PC of laptop.

Het scherm is met laptop verbonden via een displayport kabel, en scherm naar PC is met HDMI, dus scherm is niet verbonden met USB switch, het is een eenvoudige USB switch met enkel USB poorten.

alvast bedankt voor de hulp.

Kan nu toch ook?
Je dient alleen de ingang van de monitor aan te passen?
Heb 2 PC's met 1 monitor, de ene pc heeft een HDMI uitgang en de andere een VGA en monitor heeft beide en een USB switch voor muis en toetsenbord.

ze zeggen stomme vragen bestaan niet, maar ik ga da misschien toch challengen ;)

wat bedoel je met ingang monitor aanpassen ? hoe / wat / waar ...

Ik heb hetzelfde geprobeerd (maar hopeloos mislukt.... ben benieuwd wat jij gebruikt :)) maar dan met twee monitoren, een switch en een audio interface gekoppele aan een pc en een macbook, en ik kon de pc dus van zijn levensdagen niet schakelen. Simpele reden: bij het opstarten van de computer heb je noch de muis/toetsenbord actief, noch een beeldscherm. Dus om in te loggen moest ik muis/toetsenbord apart aansluiten op de computer.

Het monitor probleem loste ik op op de manier die LP beschrijft. De monitoren waren namelijk via DisplayPort aan de switch gekoppeld, en één van de monitoren via HDMI aan de computer. Die monitor was dus met twee kabels aangesloten: op de switch en op de computer. Door op de monitor de input om te schakelen van HDMI naar DP kon ik dus kiezen voor twee monitoren op de switch (voor de Macbook werkte dat perfect) of één monitor op de macbook, en één op de pc. Ook dat werkte dan prima.
Maar als ik de switch dus omschakelde naar de PC, dan moest ik ook de monitor omschakelen naar de DP ingang, en begon de switch ellende.... Ik heb uiteindelijk de switch dus teruggestuurd, en zoek nu een werkende switch. Vandaar dat ik benieuwd ben hoe jij het hebt opgelost!

ze zeggen stomme vragen bestaan niet, maar ik ga da misschien toch challengen ;)

wat bedoel je met ingang monitor aanpassen ? hoe / wat / waar ...
Helaas kan dat alleen via het OSD menu van de monitor, jij wilt beide tegelijk gebruiken, ik maar 1 tegelijk dan dan kiest de monitor zelf welke ingang er gebruikt moet worden.

Je kunt ze (uiteraard) nooit tegelijk gebruiken; dan zou je op zijn minst twee beelden over elkaar heen geprojecteerd zien.... Dat geeft dan wél weer een heel andere betekenis aan het woord 'multitasken' :). Daarom schreef ik in #4 al dat je met twee kabels aan de betreffende monitor, en de menuknop ervan in het menu Input de juiste poort kan kiezen.

aaaah maar nu snap ik het, gewoon met het knopke op scherm, dus da marcheert hier wel, ik kan zowel laptop als desktop afwisselend gebruiken op zelfde scherm, gewoon keer switchen via OSD scherm en duw op't knopke van mijn usb switch.

merci voor de hulp :)

Denk je nog aan mijn vraag? Ik wil graag weten hoe je het aan de praat hebt gekregen, want mij is dat dus niet gelukt.

Ik heb een laptop + dockingstation, en een desktop, en één monitor.

Vanuit monitor is er een displayport kabel die naar dockingstation gaat, er is ook een hdmi kabel die vanuit monitor naar desktop gaat.

Vanuit desktop én docking station gaan er een usb kabels naar de USB switch langs één kant van het toestelletje, andere kant zijn usb poorten die ik gebruik voor toetsenbord, muis en printer.

Als zowel laptop als desktop ingeschakeld zijn, kan ik veranderen van toestel door via OSD menu op monitor te kiezen voor hdmi port of display port, én moet ik ook dan eens op de USB switch op de button duwen om daar ook een switch te doen.

Ja, dat snap ik. Zoiets (iets uitgebreider) heb ik ook in huis gehad, maar dan dus in één kastje. Alleen: het spul van mij werkte niet naar behoren. Vandaar dat ik wil weten welk spul jij hebt, want bij jou werkt het dus blijkbaar wél. Dus wil ik daar ook eens naar kijken :).

Ik zie niet helemaal helder waar je de monitoren in prikt :).

Fout geciteerd, dat staat al in #1.

Terug
Bovenaan Onderaan