Usb to lan

Status
Niet open voor verdere reacties.

sioux

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2001
Heb bij mensen thuis w98 opnieuw moeten installeren. Er stond blijkbaar een password op hun bios en heb toen het moerderboard ff reset zodat ik weer in bios kon komen ( boot sequence ) heb w 98 installed en deze mensen hadden een usb to lan converter voor kabelmodem @ home. Ze hadden daarbij een diskette . Ik klickte twee keer bij hardwareprofielen en op dat gele vragteken en hij zag al snel die diskette met drivers voor die usb to lan converter. Maar tijdens die installatie vroeg ie weer naar w98 cd . Die deed ik erin en toen zei windows dat ie een bepaald filetje nie kon vinden en ik moest w98 cdrom erin doen terwijl deze er al inzat . Ik zei toen bestand overslaan maar toen kon ie dus uiteindelijk een reeds drivers niet vinden en ik heb toen steeds maar op bestand overslaan gedrukt. Als ik nu w98 opstart krijg ik na het logo een zwart scherm met een tweetal fout meldingnen , deze gaan n atuurlijk over dat netwerk gebeuren. Wat moet ik doen om deze Usb to lan converter te laten werken , is het mischien omdat ik de battery uit het moerderboard gehaald heb pebaalde instellingen voor de usb poort opnieuw installeerd moeten worden via het moerdeboard cdrom ofzo ??? ( mischien staat daar die missende files op van die usb poort ?) wie kan mijn helpen , dank jullie .
Als je nog meer info nodig hebt vraag maar ff ;)

Wanneer er om een bestand word gevraagd en het wordt niet gevonden op de CD, zoek dan zelf naar het bestand op de CD en/of hardeschijf. Geef dan het pad op waar je het bestand hebt gevonden.

De bestanden die je mist zijn de bestanden die windows nodig heeft om het netwerk te besturen. (arp.exe nvdis*.* en nog een zooi). Deze zijn te vinden op je win98 CD onder bv E:\Win98. Ze zijn verpakt in de bekende .cab files van Microsoft (nummer 7 om precies te zijn). Het makkelijkste wat je kan doen is onder WinXP een netwerkdiskette aanmaken. Deze zal die bepaalde bestanden (als het goed is) allemaal meekopiëren. Of wat misschien nog makkelijker is, is om naar aparaatbeheer te gaan en de drivers of te verwijderen of ze opnieuw te laten installeren (en nu het goede doelbestand aangeven)

Dit zou je een heel eind op weg moeten helpen...

ok

ok en kan je mijn mischien alsjeblieft uit willen leggen hoe ik zo`n netwerkdiskette kan maken hier thuis op xp zodat ik die kan gaan gebruiken ? want hij ziet dus wel de w98 cd rom maar kan daar niks op vinden dat vindt ik ook zo raar , hij vroeg erom maar vindt er niks op

Laatst bewerkt:
Op WinXP machine:

Als je "Mijn Netwerklocaties -> Een klein thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen" clicked komt na een aantal velden vanzelf het 'netwerkdiskette aanmaken' scherm. Bewaar deze goed, aangezien er volgens mij geen manier is op rechtstreeks zo'n diskette aan te maken.

Heb je al geprobeerd via Configuratiescherm -> Software -> Windows Setup alle netwerkonderdelen te installeren. Waarschijnlijk als die geinstalleerd zijn en je installeert die usb lan diskette nog een keer zal hij niet om al die files vragen...

yeps

Ja thx heb het uiteindelijk als volgt gedaan heb die info over die netwerken die stonden op 7 en 8 gekopieerd en ff in mapje gezet , toen deed ie het , thx a lot
ps bij Configuratiescherm -> Software -> Windows Setup alle netwerkonderdelen te installeren , die heb ik nie gevonden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan