USB Toetsenbord en muis verstoren opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mariteam

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2009
Beste allemaal,

Vreemd probleem waar ik al bijna een jaar mee aan het klooien ben.
Mijn computer moet herhaaldelijk opnieuw aan en uit en aan gezet voordat ie is een keer wil opstarten. Tijdens het aanzetten tracht de harde schijf wel op te starten maar wordt ie op de een of andere manier tegen gehouden. Dit gebeurt overigens alleen met een USB toetsenbord muis combinatie. (MX3200 logitech)
Eenmaal opgestart werkt ie gewoon als normaal.
Echter ziet ie mijn toetsenbord en muis dan als PS2 en niet als USB.Heb meerdere malen windows opnieuw geinstalleerd dit mocht niet baten. Hij is meerdere malen voor testprocedures weg geweest naar de winkel konden ook niets vinden.De rest van de USB hardware die er aanhangt geeft geen foutmelding.In de bios staan de USB opties ook allemaal op enabled.

<mijn excusses als ik dit probleem in de verkeerde topic gezet heb, maar in heb geen flauw idee waar mijn probleem vandaan komt.

Systeem speceficaties:
P6N SLI-F V2 - ATX Nforce 650I SLI/430i LGA775 1333MHz DDR2 800MHz DC (8GB max) 2xPCIe x16 SLI 4xSATA3.0 (R) 7.1-channel HDA GBLAN retail
MSI
Core2Quad Q6600 QuadCore 2.4Ghz 1066MHz 8MB Cache
INTEL
1 x GDDR2_667 1024MB DIMM APACER (1Gb)
APACER
T166 500gb sata ii 3.5in 8.9ms 7200rpm 16mb
SAMSUNG
Forton Source 700W Voeding ATX 2.2 SLI
FSP
XFX GeForce 8600GT 256MB DDR3 PCI-E
XFX
Cordless Desktop mx 3200 laser
LOGITECH

Laatst bewerkt:
Wat is er dan het probleem dat Windows je toetsenbord en muis niet als USB herkent??
Het gebruik ervan veranderd er namelijk totaal niet op.

Mogelijk dat je BIOS ervoor zorgt dat je toetsenbord en muis als PS2 herkent wordt. Dit heeft namelijk als voordeel dat je dan ook met oudere besturingssystemen gewoon kunt werken, zonder dat je eerst de drivers moet installeren.

Ok Them, in ieder geval bedankt voor je antwoord, maar daar is het opstart probleem niet mee verholpen.Ik heb het probleem misschien in de verkeerde map geplaatst.
Maar zelf dacht ik dat het aan het toetsenbord en muis lag.
Ben er al zolang mee bezig dat er eigenlijk niet veel opties meer over zijn.
Bios upgraden durf ik niet, alles opnieuw installeren mocht ook niet baten, toetsenbord en muis terug naar leverancier(hopen dat het daar aan ligt)en evt laatste optie alles retour naar leverancier en hun het uitlaten zoeken.(weken computer weg).

In de bios heb ik alles aanstaan(enabled) wat met USB te maken heeft.

Laatst bewerkt:
Krijg je met het opstarten ook een melding te zien?
Misschien een bepaald aantal piepjes te horen?
Of heb je misschien wat informatielampjes op je moederbord die wat aangeven?

Overigens heb jij je toetsenbord en muis via USB of via een kleine convertor op PS2 aangesloten?
Verder denk ik niet dat het opstart probleem gerelateerd is aan het toetsenbord en muis, aangezien je dan normaliter een duidelijk melding op beeld krijgt.

Ik krijg geen melding te zien das het vreemde vermoed ik.

Ik krijg idd 2 piepjes te horen.
Het toetsenbord en de muis zijn via 1 USB poort aangesloten.
Dit, omdat ze allebei dezelfde receiver gebruiken.
Ik vermoed dat de fout in de receiver zit, want als ik er een ander toetsenbord op aansluit die via de PS2 poort loopt en een muis die via een USB poort hoor ik nog maar 1 piep.
Tevens in mijn configuratiescherm>apparaatbeheer>hardware>toetsenbord en muis geeft ie ook een foutmelding. Maar die is alleen te vinden als je naar het tabblad beeld gaat en dan naar bronnen op verbinding.Zodra ik PS2 aansluitingen gebruik is er geen probleem maar er hoeft er maar 1 van beide of beide via USB aangesloten zijn om voor opstart problemen te zorgen.
Met vriendelijke groet,

Richard

P.S. Het zal toch niet zo zijn dat het mijn moederbord is.

Je schreef eerder :Mogelijk dat je BIOS ervoor zorgt dat je toetsenbord en muis als PS2 herkent wordt.
Is hier een mogelijkheid voor om te veranderen zo ja, is dat zo uit te leggen?(ik weet wel aardig de weg in de bios maar misschien zie ik iets over het hoofd.)

Laatst bewerkt:
Hoi !

Waarschijnlijk kun je in je bios aangeven dat de PC door moet starten als er geen toetsenbord/muis gevonden zijn.

Kijk es bij iets als: "halt on all errors but............

Greetz,

Harry.

Bedankt voor je reactie, Snor

Ik zal is even kijken of ik iets in die geest kan vinden je hoort zo.

Mvg,
Richard.

Ik heb getracht te vinden van wat je schreef maar ben helaas niets van dat tegen gekomen.
Het lijkt wel ofdat ik opties mis inmijn bios.( maar dat zal wel niet)

Mvg,

Richard.
Hoi !

Waarschijnlijk kun je in je bios aangeven dat de PC door moet starten als er geen toetsenbord/muis gevonden zijn.

Kijk es bij iets als: "halt on all errors but............

Greetz,

Harry.

Ik heb net de handleiding van MSI doorgenomen van jouw moederbord.

En ik lees daar (op blz 34) iets over dat je mogelijk een usb uitbreidingsbracket (zo'n ding wat op de plek van een pci slot past achterop de pc) hebt waarop ook 4 ledjes zitten, die je de status van het opstarten geven.

Jammer genoeg staat er in die handleiding niets over wat die piepjes precies betekenen. Maar het zal idd waarschijnlijk in de richting van je keyboard instellingen gaan.

Wat ik bedoelde met de bios instellingen is dat je in een bios soms een instelling hebt als use usb keyboard. Maar zo'n instelling heb ik in de handleiding niet gezien. Wel een USB legacy support, maar ik weet niet zozeer of dat die instelling is.

Ik heb net de handleiding van MSI doorgenomen van jouw moederbord.

En ik lees daar (op blz 34) iets over dat je mogelijk een usb uitbreidingsbracket (zo'n ding wat op de plek van een pci slot past achterop de pc) hebt waarop ook 4 ledjes zitten, die je de status van het opstarten geven.

Jammer genoeg staat er in die handleiding niets over wat die piepjes precies betekenen. Maar het zal idd waarschijnlijk in de richting van je keyboard instellingen gaan.

Wat ik bedoelde met de bios instellingen is dat je in een bios soms een instelling hebt als use usb keyboard. Maar zo'n instelling heb ik in de handleiding niet gezien. Wel een USB legacy support, maar ik weet niet zozeer of dat die instelling is.

Hey Them,

In ieder geval bedankt voor je speur werk en hulp.:thumb::thumb::thumb:
Ondanks dat het niet geholpen heeft vind ik het zeker leuk dat anderen hulp willen bieden.
Uiteindelijk ben ik dan toch bang(mits mijn receiver wel goed is) dat het aan mijn moederbord ligt.
Zodra ik eruit ben laat ik het je zeker nog even weten.(wel zo vriendelijk denk ik)

Met vriendelijke groet,
Richard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan