USB touchscreen werkt niet met USB verlengsoer

Status
Niet open voor verdere reacties.

JStuij

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2010
Hieronder staat al een topic over een actief verlengsnoer wat niet werkt maar met de reacties ben ik niet verder gekomen. Aangezien ik eea nu op een andere PC heb getest (zonder succes) en met andere middelen is mijn vraag wat specifieker.
Het gaat om een Lilliput 8" USB touchscreen wat ik op 10 m afstand van de PC wil bedienen.
De PC betreft een MSI 1900 AIO met alleen USB poorten, ik heb een actieve hub aangesloten en 2 actieve (ieder 5 m) verlengsnoeren. Wat ik ook probeer, het werkt niet want het USB scherm wordt niet herkend. Ik heb zelfs een UTP/CAT 5 kabel "verbouwd" en op hub aangesloten maar ook dat hielp niet. Kortom niets werk alleen het originele (erg korte) kabeltje.
Ik lees op internet dat je USB devices met actieve kabels of UTP over enorme afstanden kan verlengen maar blijkbaar niet met een USB scherm.
Ik kan niets meer verzinnen en vandaar dit topic. Wie heeft raad?

De maximale lengte voor een usbkabel is slechts 5 meter.
De voedingspanning op die kabel wordt gemeten. Als die onder een bepaalde waarde komt(wat veroorzaakt kan worden door een te lange kabel) of interne/externe hardware, gaat het niet werken.

Met een hub ertussen werkt het voor de meeste lichte apparaten wel, maar dit is ook niet gegarandeerd.
Meer info

Jackall, als ik de link open lees ik twee dingen: een USB 2 kabel mag max 5 m zijn maar als je hubs ertussen zet kan je verder. Ik heb daarom actieve kabels gekocht die het signaal zouden moeten versterken alsook een actieve hub. Kortom 3 keer een signaalversterking en toch geen resultaat. Mijn muis doet het zonder problemen met een kabel van meer dan 10 m, het keyboard ook. Zelfs als ik een 3m lang verlengsnoer aansluit, doet het scherm het niet. Ondanks de mooie beloften over de mogelijkheden van een actieve kabel, werkt het dus niet met een USB touchscreen. Het maakt ook niet uit of je een actieve of passieve hub gebruikt heb ik gemerkt. Ik vond een artikel van USB over UTB, ook dat werkt niet (ondanks gebruik van een actieve hub). Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan