usb uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

dombo011

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2014
Berichten
8
Ik heb blijkbaar per ongeluk al mn usb poorten uitgeschakeld. Nu doen mn muis en toetsenbord het niet meer en kan ik dus niet meer windows opstarten. Er zit ook geen ps/2 aansluiting op mijn pc. Bij opstartmogelijkheden kan ik niet kiezen voor een laatst werkende configuratie volgens mij. HELP!!! Wat kan ik doen nog?
 
Een ps/2 muis + toestenbord lenen van een kennis of familielid lijkt mij de eerst logische stap.
Als daarmee de pc wil starten, dan in de bios kijken of de USB soms is uitgezet (maar ik zou niet weten hoe je dat "per ongeluk" gedaan zou moeten hebben, de usb uitzetten, want daar zijn een aantal handelingen voor nodig).

Als in de bios alles goed staat, dan zit het kennelijk in windows.
Kijk in het Appraatbeheer of daar de USB-onderdelen aanstaan (drivers geladen) en de USB goed werkt (geen uitroeptekens of kruisjes erbij).

Als dat ook allemaal in orde is vermoed ik dat er een virus aan het werk is.
Download en run in dat geval ADWCleaner en Malwarebytes.
 
Hoi. Er zit geen ps/2 aansluiting om mijn pc. Dus dat zal helaas niet gaan.
in de bios staat usb gewoon aan. Zit echt in apparaatbeheer waar ze uitgeschakeld zijn.
 
en in veilige modus starten (F8 drukken bij de windows start)?
 
PC starten met de windows installatie cd en dan naar systeemherstel gaan.
Daarmee kan dan teruggegaan worden naar een vorige versie waar hopelijk dat usb-probleem zich nog niet voor deed.
Als er geen installatie dvd is, dan een van een kennis/familie lenen
 
Oke. Maakt niet uit welke versie van windows 7? Heb mn eigen cd niet meer van ultimate. Heb wel nog een andere liggen.
Ga ik straks even proberen.
 
Helaas zegt ie dat ik niet de goede windows cd gebruik. Ondanks dat ik windows7 ultimate 64bit cd erin heb
zijn er nog andere mogelijkheden?

Ik heb wel nog een opstartcd liggen van Hirensboot. Hiermee kan ik met Mini XP wel op mijn schijf komen.
Kan ik ergens iets instellen zodat hij weer gewoon de usb poorten activeert?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, dat haalt niets uit, die Hirens bootcd, want het zit in de windows 7 settings.

Ik zie als enige oplossing het starten van de pc met de juiste windows 7 installatie dvd.
 
Wat je wel met die hirens bootcd kunt doen is de pc daarmee starten en dan een aantal virus/malware checks laten doen op de partities van de pc (Hirens heeft meerdere malware-controle programma's in zich, waaronder malwarebytes; wel de inernet verbinding in Hirens aanzetten voor de virus-database update). De kans bestaat dat het probleem ontstaan is door een malware en dan zou het mogelijk op die manier verwijderd kunnen worden.
Altijd het proberen waard.
 
Ga ik even proberen. Ik heb ondertussen een pci kaart besteld met 2 ps/2 aansluitingen erop. Volgens de beschrijving zijn deze al actief voor windows geladen wordt dus dan zou ik in theorie mijn muis weer moeten kunnen gebruiken. Ik heb wel zo'n ps/2 stekker voor de muis namelijk.
 
Hallo

Uiteraard heb je in je achterhoofd , dat niet alle u.s.b. muizen/keyboards werken met zo'n u.s.b. --> p.s.2 adaptor.


Peter
 
Goed punt. Zal nog even zoeken naar zo'n oude muis. Heb ik geloof ik nog wel ergens op zolder liggen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan