USB veilig verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

duifje1973

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Hoi, ik zit met een vraagje. Als ik een USB- apparaat wil verwijderen uit mijn computer dan doe ik dat altijd braaf via "hardware veilig verwijderen".
Nu hoor ik van verschillende kanten dat dat niet nodig is en dat je hem er zo uit kan trekken. Hoe zit dit nu eigenlijk, kan iemand mij daar iets over vertellen.
Ik gebruik windows xp, is dat ook nog van belang?

mvg duifje1973

Ik heb het zelf nooit gedaan veilig verwijderen maar gewoon eruit rukken.

Let op! als je USB apparaat bezig is moet je hem niet zomaar eruit halen als ik jou was zou ik lekker verder braaf zijn :) En ik had ook iets gehoord vna gevaarlijke stroompieken

dus

als je maar zeker weet dat het apparaat niet in werking is, is er niets aan de hand.
Ik doe het wel op de manier zoals ik het altijd doe. Ik heb wel eens dat hij toch een melding geeft dat het apparaat niet verwijderd kan worden, terwijl ik dat niet verwacht had.
Ik weet genoeg, bedankt voor de reactie.

mvg duifje1973

Waarom zou je het niet ' volgens de regels' doen?

Waarom zou je het niet ' volgens de regels' doen?

1) Het is me zo aangeleerd door mijn oom :P
2) Het is iets sneller (ben namelijk lui)
3) Ik gebruik nauwelijks usb apparaten die je regelmatig eruit haalt:D

Op het forum van minatica wordt een duidelijk uitleg gegeven waarom "hardware veilig verwijderen" gebruikt moet worden.

Succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Hoi, ik zit met een vraagje. Als ik een USB- apparaat wil verwijderen uit mijn computer dan doe ik dat altijd braaf via "hardware veilig verwijderen".
Nu hoor ik van verschillende kanten dat dat niet nodig is en dat je hem er zo uit kan trekken. Hoe zit dit nu eigenlijk, kan iemand mij daar iets over vertellen.
Ik gebruik windows xp, is dat ook nog van belang?

mvg duifje1973

Je kunt het spul wel 'zomaar' verwijderen, maar dan moet je in de 'beleidsinstellingen' van het apparaat aangeven 'geschikt voor snel verwijderen'. Dat betekent dan ook dat de overdrachtssnelheid een stuk naar beneden gaat.

Sluit het USB-apparaat aan
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Klik Schijfstations open, en dubbelklik het schijfstation dat je USB-apparaat voorstelt.
Zet in tabblad Beleidsinstellingen aan: Optimaliseren voor snelle verwijdering.

Je kunt dan, na kopieeracties etc., het apparaat er zo uittrekken.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan