USB Video DVD Maker wordt niet gedetecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is gewoon een rotding! Ik ben zelf programmeur en heb o.a. programma's ontwikkeld voor video capture. Die heb ik vervolgens getest met verschillende USB video capture apparaten van o.a. Hauppage en Pinacle en dat werkte altijd in één keer. Maar dit Kruidvat 'geval' heb ik tot op heden nog steeds niet werkend kunnen krijgen. Windows Movie Maker weet er trouwens óók geen raad mee, terwijl dat programnma normaal gesproken probleemloos met alle standaard capture apparaten overweg kan. Ik vrees dat het de miskoop van de maand is!
 
Werkt bij mij perfect :)

Alleen er niet echt een handleiding bijgevoegd waarin alles wordt uitgelegd. Zal het proberen uit te leggen.

De meeste mensen hebben denk ik de usb wel goed geinstalleerd, want je krijgt idd niets te zien als je deze erin steekt. Opnamen maken kan op de volgende manier:

1. Sluit alles met de kabels e.d. aan en doe het usb apparaat in de computer
2. Open corel videostudio 2010
3. Ga naar importeren (bovenaan in menubalk) en kies: tv tuner/capturekaart.
Als het goed is staat hier een oranje rondje bij met een vinkje erin. Dit betekend dat die goed is aangesloten.
4. Nu zit je in het importatiescherm. En zoals iemand hiervoor al schreef wordt er vanuit gegaan dat je film opneemt met s-video niet met composiet. Zodra je dus de composiet kabel gebruikt moet je deze instellingen te wijzigen, anders heb je alleen geluid.
Helemaal rechts in het midden van het scherm zit de knop instellingen, verander hier de invoerbron van s-video naar composiet.
5. Start de band/video of iets anders en als het goed is zie je beeld. Dit kan je nu opnemen.

Hoop dat iedereen ermee vooruit kan want het werkt wel allemaal :)

Succes
 
Laatst bewerkt:
nog steeds niet

alle stappen al 10 keer doorlopen
Maar er komt gewoon geen beeld/geluid door.
Fijn dat die bij jou wel werkt, maar hier niet.
Ik geeft niet op. Heb een scartkabel gevonden die je kan koppelen op de 3 gekleurde stekkers. Dan maar zo het een keer proberen.
 
Staat de kabel op signaal out?? en heb je de instellingen verandert van S-Video naar composiet??
 
Hallo,

Ik kan het menu instellingen niet vinden in het scherm, heeft iemand een idee hoe dit kan.
 
Laatst bewerkt:
Gerd,

Die kan je vinden rechts midden. Het helpt als je met de muis er overheen gaat. Dan komt het naar voren. (geloof ik, doe er niets meer mee)
 
Hoi Lezers,
Ik heb ook zo'n ding gekocht en heb dezelfe problemen. Maar ik heb nog een probleem en hoop dat 1 van jullie mij hierbij kan helpen.
Als ik een video die ik gemaakt hebt van foto's en films die op mijn computer staan wil opslaan op dvd lukt mij dit niet. Mijn computer valt elke keer automatisch uit. Ook als ik het bestand eerst als video doet opslaan. Wat doe ik verkeerd of wat kan ik hieraan doen???
 
Hoi allemaal,

Ik heb het apparaatje ook aangeschaft en na een avondje frustratie werkt hij nu. Wat waarschijnlijk velen van jullie gebruiken om de uitvoer van de Videorecorder naar het apparaatje te sturen is een Composiet naar SCART-converter (zie plaatje).
SCART_Input_Composite_Yellow_White_Red_Connector.jpg


Deze converters werken echter maar in 1 richtig (behalve als er een schakelaartje IN/OUT op zit). Vaak worden deze converters gebruikt om het composiet signaal om te zetten naar SCART voor dat het de TV in gaat. Voor het overzetten naar de PC moet je echter het signaal wat uit de videorecorder komt omzetten van SCART naar Composiet. Hier heb je dus een converter in de andere richting voor nodig. Schaf dus even een converter in de goede richting aan (SCART --> Composiet) en het probleem zal waarschijnlijk verholpen zijn.

Bij mij heeft dit het probleem met zwart beeld verholpen. Mocht je problemen hebben met drivers dan moet je deze uiteraard eerst oplossen voor dat deze tip werkt.

Mocht het niet lukken laat het dan even weten.
 
Laatst bewerkt:
Het lukt niet :)

Ik heb geluid, en heb het met scart aangesloten. Dit staat op output, als ik die omschakel heb ik ook geen geluid meer, dus dat lijkt me goed staan.
Ik heb de instellingen aangepast naar 'samengesteld' want composiet bestaat niet. Alleen S-video en Samengesteld, maar volgens mij is samengesteld
en composiet het zelfde, toch?

Kortom, heb deze hele discussie meerdere malen doorgelezen, alles geprobeerd, geen beeld.

Ik heb ook de tulpjes laten stoelendansen, die werken alle 3 prima.
De scart uitgang werkt wel naar de tv toe, dus die is ook goed.
Heb al geprobeerd opnieuw op te starten met usb er al in, of juist nog niet...

Ik weet het echt niet meer. Zou het opgelost kunnen zijn als ik toch een s-video kabel aanschaf?

Alvast bedankt!
 
USB video maker werkt tot het opnemen...

Dag allen,

Met jullie tips heb ik uiteindelijk het apparaat aan de praat gekregen. Ik krijg vanuit mijn Videorecorder een beeld op mijn computer scherm en geluid, dus dat is allemaal super.

Echter, zodra ik op de opname-knop druk, gaat het beeld en geluid stotteren en stamelen en wordt dit op deze manier ook opgenomen.
Gewoon afspelen is dus geen probleem, maar opnemen wel.

Is er iemand die hiervoor een oplossing heeft?

Groetjes,
Petra
 
Hallo Ninde 21, ik zou hiervoor even een nieuw topic openen.
"Inbreken" in een bestaande en oude vraag zien we liever niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan