USB videokaart in pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fokker

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
De onboard videokaart van mijn home pc moederbord is helaas overleden, nu vraag ik mij af, als ik een usb videokaart koop, kan ik deze dan ook gebruiken?
Ik kan natuurlijk geen drivers gaan installeren als ik niets op het scherm zie, vandaar de vraag.
Voor alle duidelijkheid, ik wil niet gaan gamen of zo, enkel nog af en toe gebruiken voor wat documenten of zo.

Geef eerst eens wat meer info:

- welke pc is het precies
- hoe weet je zeker dat de onboard video kapot is?

Een gewone Home pc, dat de videokaart kapot is is een feit.

Ik zal de vraag anders stellen, het maakt niet uit welke pc het is, mijn vraag is: als ik een usb videokaart gebruik, kan ik daarvan dan rechtstreeks op de monitor iets zien?
Het hoeft geen betoog dat wanneer er eerst drivers geïnstalleerd moeten worden voor je iets kan zien, dat dit dan totaal niet gaat lukken.

Ok, dan maar niet. Zonder ook maar iets weten over welke pc het gaat, valt er ook geen zinnig antwoord te geven.
Blijkbaar teveel moeite om hier neer te zetten

Een niet geïnstalleerde videokaart (USB of anders) zal altijd beeld geven in de standaard VGA resolutie (640x480). Van daaruit kun je de drivers installeren en de schermresolutie aanpassen naar het gewenste formaat.

USB videokaarten zijn inderdaad niet geschikt voor bewegend beeld. Games, film kijken etc. Hiervoor is er teveel vertraging in het weergeven van het beeld. Als je pc toevallig over USB 3 poorten beschikt, kijk dan voor een USB 3 videokaart. Levert toch een wat beter en sneller beeld op.

Lijkt mij goedkoper en werkzamer een gewone videokaart te kopen en te plaatsen, als je toch geen eisen stelt ben je klaar voor een paar tientjes

RogerS, bedankt daar kan ik wat mee, dat is alles wat ik moest weten.

Jackall, natuurlijk heb je gelijk, maar zo'n usb ding kan ik altijd nog eens op een eenvoudige manier op een andere pc gebruiken, vandaar dat ik het vroeg over de usb kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan