USB Volledige Volume ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

ROYONIX

Banned
Lid geworden
14 apr 2011
Heb gekocht USB stick een van zgnm. 64 GB en een van 32 GB bij beide is volume niet volledig zichtbaar, ( kijk screenshots ! )
bij 64GB krijg ik te zien dat die 59,9 GB groot is en dat 91,6 MB word gebruikt ( ? ) ...
bij stickje van 32GB zie ik dan dat die 31,3 GB groot is en dat 90,7 MB gebruikt word ( ?? ) ..
Zelf heb die op NTFS geconverteerd juist dat ik meer opslag ruimte zal krijgen enz...
Heb zelf tig-talen tooltjes om een USB stick te formatteren en aantal zijn hier zeker niet bekend enz. met geen een lukt me niet
mijn volume op USB stick's te vergroten of op volledige volume of of überhaupt ietsjes grotere volume vrij te maken enz..

Mij is niet gelukt via register of via tooltjes zoals grub4dos / HP USB Disk Storage Format Tool / SMI_UFDis***ilities / of ChipGenius / of zelfs HDD Low Level Format Tool / Hardwipe /
Paragon / Aomei / Comando dos/ Verborgen bestanden, enz. enz. dat te doen :(
9zvo9.jpg
33dksas.jpg
29wq3it.jpg

Nu is mijn vraag of hier iemand weet wat ( een of ander software tooltje of zoiets ? ) dat ik ev ook echt mijn ruimte op USB stick's toch vrij kan krijgen of maken ??

Laatst bewerkt:
Dat is normaal voor beide sticks. Je vergeet dat er van die maximale volume een stukje wordt gereserveerd voor je partitietabellen, dat is ca 10%

Oke snap ik dat maar kijk ff die een stick is 64GB ( hoop ik ! ) en als je in eigenschappen kijkt 59.9 GB ruimte beschikbaar is, is het dat wel dan 10% ??
wat is dan met 4 GB gebeurt ? hoezo ik via WinDirStat niet 4 GB kan zien ?

10% van 64 GB is 6,4 GB, dit betekend dat je ONGEVEER 57,6 GB over zou moeten houden.
Ik denk dus dat je niet mag klagen. (Tenzij je het er niet mee eens bent dat je meer over houdt)

64.000.000.000 bytes (opgegeven grootte) =

64.000.000.000 / 1024/1024/1024 = 59,6 GiB (formaatgrootte opgegeven door windows).

:d Ach jo maar natuurlijk dat ik niet klagen wil, ( misschien heb ook die ruimte gekregen doordat ik die op NTFS geconverteerd heb ? weet ik niet ) mij is niet duidelijk hoezo en deze keer kan ik niet achter komen welke bestanden op stick aanwezig zijn, oof hoezo ik ze niet zien of zichtbaar kan maken, heb kort geleden wel een beveiligde USB stick van 1GB dat een bestand aanwezig op was, een document verwijdert en zo ongw. 20 Kb:o ruimte bij gekregen ...

Dat klopt inderdaad ....:o phuuh zullen we deze topic sluiten dan ? ... ik mag niet meer zeuren over die USB stick's zei mijn vrouw ook omdat zijn ze door mijn verjaardag's geld gekocht ( een kadootje dus :o )...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan