USB voor Films

Status
Niet open voor verdere reacties.

GamerTom

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Hoi,

Ik heb op mijn TV een USB poortje. Kan ik allerlei films op een USB zetten en deze dan afspelen op mijn TV/Beeldscherm. Toen ik het probeerde gebeurde er niets, dus....

Mvg,

GamerTom

In dat geval zou ik eerst de handleiding van je tv raadplegen om datgene wat de tv met die usb poort aankan.

Gezien het feit dat de vraag eigenlijk om een tv gaat, de vraag verplaatst naar de juiste sectie. Wellicht maak je dan meer kans op een gerichtere antwoord.

Vaak kan dat wel, soms kan dat niet... Zonder merk en type van de tv te weten is dat wat moeilijk te beantwoorden.
Tv's kunnen (afhankelijk van hun leeftijd) soms slechts met een beperkt aantal video formaten omgaan, ook is de manier waarop de stick geformatteerd is (FAT/NTFS) voor sommige tv's van belang.....
Duik eens een handleiding van die tv op, daarin zal het zeker staan.
Bij sommige tv's is dat poortje alleen voor service doeleinden.

Als ik de handleiding ergens op het internet kan vinden dan zal ik dat zeggen. Het is een pittig oude tv (2 jaar of zoiets).

Mijn TV is 6 jaar oud ( Samsung Plasma PS42a450p2xxc type ! ) en heb ook USB poorten via welke lukt me niet films afspelen ( heb niet uitgezocht hoezo en dat doet er ook niet toe ! ) maar heb leuke
BlueRay DVD player in een elektro zaak z.g.n.m. Media & Elektronica gekocht voor 149€ die heeft ook USB poort via die kan ik wel alle formaten ook BlueRay zelfs op mijn TV afspelen externe USB-HD lezen en alles me doen enz.. ...

Laatst bewerkt:
Dus als ik een dvd/blue ray speler heb met een usb poort erop, dan zou het wel kunnen?

:confused: Maar daar gaat ook om, weet niet welke je TV hebt ? :( persoonlijk geloof ik toch wel, omdat denk ik niet dat die aan TV probleem is, zodra je DVD player specifieke formaat afspelen kan en USB poort ook heeft via die je zal moeten ook op TV kunnen afspelen :(

nou ja, het is een samsung, maar daar heb je niet genoeg aan zeker.

Ik denkt wel dat je zal toch kunnen ook via USB op DVD player ( blueray ev. ) films afspelen .. maak nu niet uit TV type, uiteindelijk Samsung is :D moet goed zijn ..;) als maar nog HDMI aansluiting heeft dan is gewoon perfect !

Laatst bewerkt:
Keep 't simpel en koop een mediaspeler. Daar heb je véél meer aan dan een enkele BR speler.

Ja maar ik wil niks kopen ;-; Het is niet erg als het niet lukt, ik dacht gewoon even vragen.

Helder, maar het is een beetje 'vreemd' dat jij ons niet kunt vertellen welk type tv je hebt. Dat staat gewoon achter op het ding, op het typeplaatje. Daarnaast is een TV van 2 jaar niet 'oud'. Zonder het typenummer te kennen en er vanuit gaande dat het geen TV is van (nieuwprijs € 50,--) ben ik er bijna zeker van dat jouw TV iig .AVI kan afspelen. Da's niet de meest geweldige kwaliteit, maar goed je kunt dan films bekijken. Je hebt ons ook niet verteld welk 'formaat' films je geprobeerd hebt af te spelen. Daarnaast zou een video_ts map ook probleemloos moeten kunnen worden afgespeeld op een 2 jaar oude Samsung, maar handig is om even het typenummer te vermelden.

Laatst bewerkt:
OK, ik kijk wel even. Ik wist niet dat het gewoon achterop stond namelijk...

EDIT: Dat doe ik morgen, want mijn ouders liggen al te slapen en de TV die ik bedoel staat bij hun in de kamer...

Laatst bewerkt:
Voor de beeldvorming : op mijn 2 jaar en 1 maand oud zijnde Samsung kan ik naast .avi, video_ts, zelfs .mkv's (van 8 gig) middels USB afspelen, dus tja, wat is oud.................

Oud is een plasmascherm, geen HDReady, geen HDMI, geen speakers en géén tvtuner , DAS pas OUD (en dan hebben we het over slechts 10 jaar!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan