USB werkt enkel na herstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevchenko

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2007
Al mijn USB-poorten werken, alleen... ze werken pas nadat ik de pc herstart met het USB appararaat erin.
wat natuurlijk niet erg praktisch is wanneer ik met een usb-stick heen en weer wens te lopen.
Ik denk dat het alleen een kwestie is van een instelling. Drivers zijn geinstalleerd,...
Zou iemand weten waar ik dit kan instellen?
Heb al in mijn bios zitten snuffelen, maar niks kunnen vinden die verband houdt met dit ongemakje

Wie kan me helpen?

groeten
kevin

Welk OS? XP SP2?

In de bios alle USB opties op enabled staan?
Geen gele uitroeptekens in apparaatbeheer?
Daar staat ook een enhanced USB controller?

XP service pack 2
in bios alles enabled
geen gele uitroeptekens/vraagtekens
enhanced USB controller aanwezig

in Tweakui staat alles netjes aangevinkt.
Ben nu toch voor alle zekerheid de nieuwste Nvidia drivers aan het installeren

Edit:
Misschien nog ter extra info enkele bijlagen.

Het ene bestand toont mijn usbgegevens in apparaatbeheer
Het andere bestand toont wat mijn pc aangeeft als ik bv mijn pda afkoppel. Als ik die er dan later er opnieuw aankoppel, dan doet hij niks.

De USB apparaten krijgen bij het aankoppelen wel stroom.

Bijlagen

• usb.jpg
    usb.jpg
    51,7 KB · Weergaven: 68
  • bij uittrekken.jpg
    bij uittrekken.jpg
    46,6 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de hardware veilig verwijderd ?

Harware%20veilig%20verwijderen.jpg

Probeer eens een herinstallatie van de apparaten.
Je moet eerst de eventuele software/drivers installeren en pas daarna USB-randapparatuur aansluiten op je computer.

Zit er toevallig een Hub tussen ? Verwijder deze dan eens.

Het probleem kan ook zijn dat de bandbreedte of het energieverbruik te hoog of te laag is.
Dit los je zo op:
Sluit alle USB-apparaten aan. Ga naar Apparaatbeheer (maak een rechtsklik op Deze computer, kies voor Eigenschappen, neem het tabblad Hardware en klik op de knop Apparaatbeheer). Druk op + bij USB-controllers, maak een rechtsklik op USB-hoofdhub, kies Eigenschappen, neem het tabblad Energiebeheer en verwijder het vinkje bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen. Pas dit ook toe bij andere aanwezige USB-hoofdhubs in Apparaatbeheer.

Er kan ook nog een comptabiliteitsprobleem zijn met andere USB-hardware.
Verwijder dan dus alle andere USB-apparaten. En sluit ze één voor één weer aan om uit te vinden welk apparaat het probleem veroorzaakt. Als je dat apparaat hebt gevonden, deïnstalleer en herinstalleer dan dit apparaat.

Als dit allemaal niet werkt, weet ik het ook niet.

Het lag dus aan mijn moederbord.
Wanneer ik de usb-poorten van mijn frontpanel afkoppel, dan werken de 4 andere USB poorten (achteraan) wel perfect.
Hoe weet ik zeker dat dit aan mijn moederbord ligt en net aan mijn frontpanel? Omdat ik ondertussen al veranderd was van Case...
Toch iedereen bedankt voor de snelle antwoorden en pogingen om mij te helpen. Apprecieer dit erg!

Kijk eens in de manual, front poorten zijn soms geshared met de back poorten.

Niks te vinden over het eventueel sharen met de backpoorten. Nuja, ik gebruikte zowiezo die 2 USB poorten vooraan niet. Nu werken de backpoorten tenminste.

Zoals ik eerder geschreven heb: "Zit er toevallig een Hub tussen ? Verwijder deze dan eens."

Verwijder de hoofdhub eens in apparaatbeheer en start eens opnieuw op zodat deze opnieuw geinstalleerd wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan