USB werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

bilraam

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mei 2006
Hey allemaal,

Ik weet niet goed waar ik dit moest plaatsen, maar hier lijkt mij het beste. Sinds een tijdje doen mijn usb poorten het niet meer. Als ik iets er op aansluit (wat dan ook, een webcam of memstick) dan gebeurt er niks. Geen geluidje (dat je normaal hoort) of geen wolkje dat op komt zeggend dat het aangesloten is. Bij apparaatbeheer staat dat alles bij de usb controllers goed is geinstalleerd. Ik heb wel pas geprobeerd een usb mp3 speler (een normale die je meteen inplugt) erin te zetten, en toen kwamen er wel wat wolkjes op die ik automatisch geinstalleerd heb. Ik vermoed dat dit het probleem is maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit op moet lossen. Ik heb systeem herstel gedaan naar een datum voordat ik die mp3 speler had geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Het enige wat me wel opviel is dat bij pnp bios extension in apparaatbeheer, wel een geel uitroepteken staat. Heeft iemand een idee? Ik zou het liefst niet mijn computer formatteren enzo omdat ik gewoon normaal kan werken zonder foutmeldingen het is alleen dat mijn usb niet functioneert. Ik gebruik Windows XP Pro met SP2. Ik hoop dat iemand een antwoord heeft op dit nogal irritante probleem.

Alvast bedankt!

Heb je een cd met drivers van de usb?
Normaal erkend winxp deze zelf.

Die pnp bios extension komt meestal door DaemonTools of andere vitruele cdrom\dvd drive's, had je die geinstalleerd?

En probeer alle inf files van de usb in windows\inf map nogmaals te installeren.
Of heb je een VIA chipset waarbij de drivers ervoor nog niet zijn geinstalleerd?
Ook bij andere merken worden de USB poorten door de southbridge geregeld.

Nee alles deed het gewoon perfect, totdat ik dus beetje gerommeld had met die mp3 speler... ik heb ook geen cd voor zover ik weet, windows heeft alles standaard gedaan maar nu doet ie het opeens niet meer. Hoe doe ik dat met die inf bestandjes? Of weet iemand misschien hoe ik die drivers kan terugzetten op een of andere manier?
Ik heb wel deamon tools ja, en het ligt dus ook niet aan de pnp bios extension?

bedankt weer!

Ik weet niet of het kan lukken maar probeer eens een systeemherstel van voor de feiten.
Het is het proberen waart?
Maak wel eerst een herstelpunt op vandaag zodat je terug kan naar de configuraitie van nu.

Heb ik dus gedaan, van een datum waarvan ik zeker wist dat de usb het toen deed maar dat werkte niet...

Opgelost!

Ik heb in het configuratiescherm op hardware geklikt, om te kijken wat er nog geinstalleerd moest worden. Toen stond hier (in tegenstelling tot bij apparaatbeheer) een USB Host controller bij. Die heb ik automatisch laten installeren door windows, en nu doet hij het weer.
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Dat heeft iets te maken gehad met het systeemherstel vermoed ik.
Goed dat het opgelost is.
Nog veel plezier ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan