USB werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudiepudie

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2009
hallo,

ik heb een computer gekocht:
http://www.dragoncomputers.nl/compo...acturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/
plus 2 gb werkgeheugen!

ik heb er windows xp op gezet zonder sp1 of hoger erop.
ik heb alles geinstaleerd de videokaart en moederbord en alles wat ik maar kon instaleren.
toen ik er een draadloze USB stick in wou doen gaf hij een fout melding dat er een trage en onbekend apparaat in een snelle USB-hub erin gedaan en hij deed niks:shocked:
hij wou het ook niet opstarten.

ik hoop dat ik het genoeg uit gelegd heb en dat een van jullie mij zou kunnen helpen.

mvg
rudiepudie:thumb:

eerst de drivers van dat stickie even van internet plukken.

en kijken of hij het dan wel doet.

ben nooit zo weg van wireless stickies,
voor het zelfde geld heb je een normale kaart.

Volgens mij zit ondersteuning voor USB 2.0 in een van de servicepacks van XP.
Download en installeer dus SP3 voor XP.

Verder natuurlijk alle drivers installeren, en evt. je BIOS nakijken of je daar USB 2.0 uitgeschakeld hebt staan.

Succes,

Tijs.

hallo

bedankt voor uw reactie!
ik denk dat ik het vergeten te melden ben maar mijn usb is niet uitgeschakeld want daar heb ik niet aangezeten en ik heb sp3 al voor xp dus....
zou iemand mij die drivers mischien kunnen geven?
ik heb een geforce 7050 mm moederbord..

alvast bedankt:thumb:

mvg
rudiepudie

Chipset drivers voor XP: hier

Ondersteunde chipsets:
nForce 780a
nForce 750a
nForce 730a / GeForce 8200
nForce 720a / GeForce 8100
nForce 710a
nForce 630i/GeForce 7150
nForce 630i/GeForce 7150
nForce 630i/GeForce 7100
nForce 630a/GeForce 7050 PV
nForce 630a/GeForce 7025
nForce 610i/GeForce 7050
nForce 430/GeForce 6150
nForce 430/GeForce 6150LE
nForce 430/GeForce 6150SE
nForce 430/GeForce 6100
nForce 420/GeForce 6100
nForce 410/GeForce 6150LE
nForce 410/GeForce 6100
nForce 405/GeForce 6100
nForce 400/GeForce 6100

Evt. kan alternatief nog bij de maker van het moederbord zelf gekeken worden: hier, maar probeer eerst de nvidia drivers hierboven.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
hallo,

ik heb dus eerst die progamma gedownload.
ik had daar al een cd van maar deze is uitgebreider!
alleen nu geeft hij helemaal niks meer aan???
eergister zei mijn computer niks gister zei hij al usb 2.0 lan en nu zegt hij helemaal niks meer.....

kan je me verder helpen?

alvast bedankt:thumb:

rudiepudie

Verduidelijk even precies wat je gedaan hebt:
1. Heb je de oude driver-software eerst gedeïnstalleerd via Configuratiescherm -> Software, als het daar voorkwam?
2. Wat bedoel je precies met het verhaal over
alleen nu geeft hij helemaal niks meer aan???
eergister zei mijn computer niks gister zei hij al usb 2.0 lan en nu zegt hij helemaal niks meer.....
Kun je nu helemaal geen USB apparatuur meer aansluiten, kun je nu wel of niet die draadloze USB-netwerkkaart gebruiken of niet etc.

Tijs.

ik heb gedaan wat je zei.
de computer zei als uw deze sotfware wil instaleren moet uw die andere verwijderen dat het ik gedaan.
geinstaleerd en opnieuw opgestart en nu zegt hij helemaal niks meer als ik er een stickie in doe.

Start apparaatbeheer: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Beeld -> Apparaten op verbinding
Verwijder alles m.b.t. USB vanaf het diepste niveau (plusje klikken etc.) naar boven, behalve waar evt. je muis + toetsenbord aan hangt.
Herstart de computer, met de draadloze netwerkkaart er alvast ingestoken.

Succes,

Tijs.

hallo,

bedankt boor je reactie!:thumb:
alleen begrijp ik je alleen niet:confused: wat bedoel je met verwijderen alles weggooien?:shocked:
en als ik dat doe wie garandeerd dan dat ik ze ooit nog eens zou kunnen gebruiken?
ik vertrouw wel dat je het weet en dat ik het moet doen maar als deze pc kapot gaat heb ik een probleem begrijp je?
dus zou je het me nog een keer goed uit kunnen leggen?

mvg
rudiepudie

Goed, doe het even zo:
1. Maak een herstelpunt vooraf, zodat je die in noodgevallen via Veilige modus dat herstelpunt kunt terugzetten: Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\restore\rstrui.exe
2. Kijk even hieronder in de bijlage: Verwijder eerst alles op niveau 1 (dus het diepst), dan alles op niveau 2 en dan dan niveau 3 (hoogste niveau). Ik heb hier Beeld -> Apparatuur op verbinding in Apparaatbeheer aanzet.
Herstart hierna de computer om alles opnieuw te laten herkennen.

attachment.php

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• usb_spul_verwijderen.JPG
    usb_spul_verwijderen.JPG
    52,9 KB · Weergaven: 61
hallo,

bedankt voor je bericht!:thumb:
ik had dus een belkin internet stick en ben naar die site gegaan belkin.com (LLKR MAKKELIJK):p software gedonwload ne nu pakt tie hem!!!!!!
feitelijk gezien werkt mijn computer nu alleen het geluid nog:rolleyes:

bedankt voor je hulp!!!:thumb:

mvg
rudiepudie

Mooi dat het opgelost is.

Graag nog de vraag op opgelost zetten. Dat doe je door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onderaan deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan