Opgelost USB werkt niet.

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

vinie

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Berichten
185
Hallo allemaal.

Heb de pc opnieuw geïnstalleerd.
Maar na her installatie van Windows 10 werken de usb drives niet meer.
Gelukkig had ik nog een oude toetsenbord met zo'n paarse aansluiting.
Deze werkt wel.
Maar nu moet ik alles via toetsenbord doen en dat is natuurlijk niet handig.

Nou heb ik al een assistent van Intel geïnstalleerd maar hij zegt dat alles is geïnstalleerd en goed werkt.
Nou helaas geen usb.
Hoe kom ik weer aan een driver waar de usb het weer gaat werken?
Heb een Intel Core 2 6600 serie.

Hoop dat jullie mij daarbij kan helpen.
Ik weet dit is een oude pc maar hij werkt nog verder oké, voor een beetje internet enz.

Vriendelijk bedankt,
Vinie.
 
Helpt opnieuw opstarten ook niet? Met uiteraard de apparaten op de juiste USB poorten :).
 
#Octafish, Nee dat werkt helaas niet. Vorige keer had ik het ook een keer gehad maar toen moest ik volgens mij iets installeren (chipset) ofzo.
Maar weet het echt niet meer.
 
Zoals u zelf al zegt moeten de drivers/chipset daarvoor geïnstalleerd worden. Die zijn te downloaden van de web site van de fabrikant van het moederbord.
NB! Ga de drivers NIET downloaden via een algemene gratis download web site voor drivers, want die bevatten vaak malware. Haal ze echt alleen maar van de website van de fabrikant van het moederbord.
 
Kun jij mij dan helpen waar ik deze drivers te vinden zijn?
Heb echt geen idee waar.

Intel core 2 6600 series.

vriendelijk bedankt alvast.
 
Die Intel core 2 6600 series is je CPU.
Laat hier het merk en type van je moederbord weten.
 
Dat wil ik wel alleen waar kan ik dat vinden?
Zal dan vanmiddag laat of vanavond er naar kijken.
Want ben nou niet thuis!
 
Dank voor jullie hulp. Heb de driver kunnen downloaden via een ander site dan intel. Want bij intel kon ik hem niet vinden. Maar ben blij dat het gelukt is. Alles werkt weer!
 
(even op opgelost zetten...:))
 
Wat is beter?
Intel core 2 duo 6600
Of
Intel core i5?
 
Intel Core i5, waarom?
 
Dan ga ik de oude SSD overzetten naar de nieuwe processor (intel i5) pc.
Daar ga ik hem clonen.
Zodat deze pc opstart via de ssd en dat het een leuke goeie pc gaat worden.
 
Dus eerst van de oude pc, Windows omzetten van ssd naar hdd.
Dan de ssd eruit en in de andere pc doen.
Kan dat dan zo werken?

Vriendelijk bedankt.
 
Dat kan soms werken. Ik heb dat een keer geprobeerd en dat lukte, maar het is niet aan te raden. Ik neem aan dat op die andere PC een ander type moederbord zit en daar zit het probleem. Die heeft andere drivers en die moeten dan opnieuw geladen worden.
Beter is om Windows helemaal nieuw te installeren.

Wat staat er nu voor windows op geinstalleerd, op de pc met de i5-processor? Als daar al windows 10 op staat waarom dan moeilijk doen.
Als u daar dan de HDD wilt vervangen door ee SSD, maak dan een system backup naar een externe drive, vervang de HD door de SSD en restore de system backup... klaar.
 
Ja, de andere pc met intel i5 heeft inderdaad een andere moederbord. Het enige wat ik wil is daar de ssd in doen met Windows 10.
moet ik eerst in oude pc de hd windows laten clonen?
En dat ik dan de ssd eruit haal.
de hd met de pc laten opstarten.
de ssd leeg maken (extern) en in de andere pc zetten met intel i5.
Dan daar nieuwe windows op installeren via usb stick.
enz. enz.
daarna die hd leeg maken voor opslag.

Is dit iets?
 
Laatst bewerkt:
Dus de i5 pc heeft een HD.
Vraag1: staat daar een werkende windows 10 of 11 op?
Vraag2: Start de i5 pc probleemloos op vanaf de HD met windows 10/11?

Als dat zo is, doe dan het volgende:
- maak een systembackup van de i5 HD naar een externe HD/SSD
- vervangen de HD in de i5 pc door een SSD
- restore/zet terug de system kopie van de externe HD/SSD naar de SSD in de i5 pc
Het kan zijn dat eerst alle partities van de SSD verwijderd moeten worden omdat anders de restore weigert.
Gebruik voor de backup/restore een speciale tool, anders dan die van Windows. Ik gebruik daar altijd die van Easeus Todo backup voor, maar er zijn nog veel meer goeie backup/restore tools. Maak dan eerst de mergency dvd/USB-stick van dat tooltje zodat de pc opgestart kan worden vanaf de emergency dvd/usb-stick. Dat is nodig om de systembacjup terug te zetten.

Als Vraag1 en 2 negatief beantwoord worden, dan rest alleen een verse Windows installatie.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan