USB Wifi adapter geinstalleerd maar maakt geen verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lordbaelish

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2014
Dag allemaal,

Vanochtend een USB Wifi adapter aangeschaft voor mn desktop pc omdat ik ook al geen verbinding kon krijgen via ethernet kabel. Ik vermoed namelijk dat de onboard ethernet controller defect is (detecteert geen stuurprogramma na installatie en de ethernet kabel werkt vervolgens wel op mijn laptop).

Nu heb ik een Sitecom USB Wifi adapter N300. Drivers & Utility geinstalleerd en alsnog kan ik geen verbinding maken. Volgens Apperaatbeheer wordt gezegd dat het in orde werkt, maar als ik een troubleshoot run dan krijg ik de melding: ''There might be a problem with the driver for the Draadloze netwerkverbinding 3 adapter''.

Nu ben ik de draad kwijt en weet ik me geen raad meer.

Heeft iemand een oplossing voor mij?

Alvast bedankt.

Win7-64bits

Laatst bewerkt:
Welk besturingssysteem? en krijg je wel netwerken te zien op je op het wireless icoontje in je werkbalk klikt? Of krijg je ook geen wireless icoontje?

Iets meer informatie over waar en hoe het fout gaat is wel handig.

Kleine uitbreiding op wampier's posting:
Een oplossing is (m.i.) pas mogelijk als je:
a. de PRECIEZE aanduiding geeft van die USB wifi adapter. Zoek naar aanduidingen die (doorgaans) met WL beginnen, zoals WL-182
b. de PRECIEZE aanduiding geeft van de Windows versie op je pc (bijv. Windows 7 32-bits, Windows 7 64-bits etc.)

Tijs.

Welk besturingssysteem? en krijg je wel netwerken te zien op je op het wireless icoontje in je werkbalk klikt? Of krijg je ook geen wireless icoontje?

Iets meer informatie over waar en hoe het fout gaat is wel handig.

Ik gebruik Win7-64 bits en ik zie wel een wireless icoontje met een rood kruisje, en krijg verder geen netwerken te zien als ik erop klik

Laatst bewerkt:
Kleine uitbreiding op wampier's posting:
Een oplossing is (m.i.) pas mogelijk als je:
a. de PRECIEZE aanduiding geeft van die USB wifi adapter. Zoek naar aanduidingen die (doorgaans) met WL beginnen, zoals WL-182
b. de PRECIEZE aanduiding geeft van de Windows versie op je pc (bijv. Windows 7 32-bits, Windows 7 64-bits etc.)

Tijs.

hoe ik aan de precieze aanduiding van de usb wifi adapter kom weet ik niet, ik heb hier nog niet veel ervaring mee. Wat ik wel gevonden heb: Inf section (RTL8192cu. ndi) & Bus reported device description (802.11n WLAN Adapter) ik hoop dat ik hiermee wat opschiet

Jho.

De aanduiding die gegeven is zou inderdaad een wifi adapter kunnen zijn: Realtek RTL8192CU
Probeer deze link en dan de
Utility and Driver Auto Installation Program (Support XP/Vista/Win7/Win8)(Install Shield v1.00.0199) 1021.3.0912.2012 2012/11/8 34455k
downloaden via een van de links die rechts daarvan staan.
Daarna uitpakken/uitvoeren.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan