USB Wifi dongle op USB 1.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Hallo.

Ik heb hier een goed accespoint staan, maar mijn PCMCIA wifi kaartje heeft het begeven voor mijn oudere laptops. Nu wil ik wel een USB stick aanschaffen voor wifi op de oudere laptops, maar ik wil die dan ook wel gebruiken op mijn andere pc's, enfin. Die oudere laptops hebben helaas allemaal maar een USB 1.1 poort. Nu is de vraag of ik hierop een nieuwe USB 2.0 Wifi dongle kan insteken zonder enig signaalverlies te hebben of tragere snelheid.

Kan dit, of gaat dat niet lukken.

Alvast bedankt!

De dongle kun je gewoon aansluiten, die werkt wel. De doorvoersnelheid is wel minder, namelijk max. 12Mbit/s

Zo'n hoge snelheden haal je bijna nooit op het internet, maar qua signaal ga ik geen hinder ondervinden?

Als je het signaal tussen de dongle en het accesspoint bedoelt, dan niet. En ik red met gemak 12Mbit/s, als ik download vanaf Eweka dan zit ik gemiddeld op zo'n 25Mbit/s.

Zolang het signaal tussen accespoint en dongle goed blijft, geen probleem. Downloaden doe ik echter toch nog langs de gewone kabel.

om het signaal te verbeteren kan je een in plaats van een dongle als WiFi usb adapter, een adapter met externe antenne nemen. Een goede is de Engenius Senao EUB-9603H WiFi USB adapter. je bereik is dan veel groter dan met zo'n ***lig usb stickje.

Ik heb de Netgear WG111v3 gekocht (schijnt een goede te zijn). En mijn signaal is gewoon Zeer goed of Uitstekend.

Dus deze is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan