USB wordt niet herkend, antivir?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martenskr

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2009
Het probleem: USB key (Dane-Elec 4 GB) wordt niet herkend door laptop (windows 7) en pc (windows XP). Het lampje begint zelfs niet te branden.

De geschiedenis: mijn vorige pc deed na een tijd iets vreemd met de USB. Deze kon niet meer opgestart worden via deze computer, maar moest altijd via 'verkennen'. Ook wanneer ik deze USB op andere pc's aansloot moest dit op deze manier gaan. Maar met nieuwe laptop moest dit niet meer! Had dit probleem dus enkel nog op andere pc's

Enkele dagen geleden van McAfee naar Antivir overgestapt. Deze gaf meldingen/vragen dat hij stukken van USB wou blokkeren, maar ik vind hier geen meldingen van terug om jullie uit te leggen. Maar ik denk wel dat ik dit toegestaan heb..

Heb antivir uitgeschakeld en even verwijderd in de hoop dat USB dan herkend zou worden, maar helpt niet.

Zou het kunnen dat antivir een cruciaal element zo geblokkeerd/verwijderd heeft dat USB niets meer kan doen? Is er iets dat ik kan proberen? Maar misschien heeft dit hele verhaal er niets mee te maken en is mijn USB gewoon stuk gegaan natuurlijk.

probeer eens de usb drivers van je mbr opnieuw te insstalleren
anders kijk eerst eens of deze nog geinstalleerd zijn bij Computer eigenschappen hardware
is dit allemaal in order ligt het aan de virusscanner.

'er is geen beter of nieuwer stuurprogramma gevonden', en mijn laptop is maar paar weken oud, denk echt niet dat daar het probleem zit. want waarom zou het aan laptop liggen als het op andere pc ook niet werkt?

en waarom zou het aan antivirusprogramma liggen als hij ook niet herkend wordt als dit programma verwijderd is?

Ik denk dat antivirusprogramma iets cruciaal uitgeschakeld heeft op USB zodat deze niet meer start, is er niets zodat ik UBS kan 'activeren' ?

ik heb mijn oudere USB nog eens ingestoken, nu gaf Antivir ook aan dat het 'autorun.inf' blokkeerde van deze USB.

nadat ik deze geformatteerd heb niet meer.

Kan dit allemaal iets te maken hebben met mijn kapotte usb of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan