usb wordt niet meer herkent...

Status
Niet open voor verdere reacties.

zongamin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 dec 2007
Berichten
4
Telkens als ik mijn externe harde schijf via usb aansluit herkent mijn pc usb-apparaat nietmeer... maar mijn printer en draadloostoetsenbord werken wel nog via usb. Maar al de rest wil hij niet meer herkennen. heb al in mijn apparatenbeheer zitten kijken waar er iets fout zo kunnen lopen zijn,maar niets speciaals gevonden....
 
Heeft die externe drive z'n eigen voeding? Of alleen voeding via usb? [in dat laatste geval kan het zijn dat deze drive teveel stroom trekt [samen met de andere, al aangesloten apparaten] en de spanning dus in elkaar stort...
 
wat je kan proberen is dat je via configscherm, systeem, hardware, apparaatbeheer, usbcontrolers, het onbekende apparaat verwijderen en dan de usb stekker er weer indoen, misschien doet ie het dan...
Ik heb hetzelfde probleem af en toe.. en soms herinstal ik de drivers voor de usb 2.0 pci kaart en dan doet ie het ook weer...


succes


Rob
 
Laatst bewerkt:
wat je kan proberen is dat je via configscherm, systeem, hardware, apparaatbeheer, usbcontrolers, het onbekende apparaat verwijderen en dan de usb stekker er weer indoen, misschien doet ie het dan...
Ik heb hetzelfde probleem af en toe.. en soms herinstal ik de drivers voor de usb 2.0 pci kaart en dan doet ie het ook weer...


succes


Rob

Ik heb bij al mijn usbcontrollers "installatie ongedaan maken" gedaan, vervolgens bij actie "zoeken nr gewijzigde apparaten" waarbij hij alles opnieuw installeerde. Maar nog steed bij het insteken van usbstick en externe harde schijf komt er "onbekende aparaat" op. Bij het ontkoppelen van deze verdwijnt "onbekende apparaat". Mijn printer via usb en en draadloos toestenbord via usb gaan nog altijd goed...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan