usb ziet k750i niet..?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario24

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Berichten
9
goeiendag.
ik heb sinds kort een k750i. nu wil ik hem via de usb kabel aan de computer koppelen. echter lukt dit niet goed. de computer geeft aan dat de usb-poort niet goed werkt. er is geen stuurprogramma geinstalleerd, dat geeft apparaatbeheer aan. als ik dan een stuurprogramma voor de usb poort wil installeren vanaf de bijgeleverde cd krijg ik de melding dat er geen nieuwere versie aanwezig is op de cdrom. ook via de SonyEricsson site is er een download beschikbaar voor usb poorten. deze werkt ook niet.
dus kort: de pc/usbpoort ziet mijn telefoon niet.
heeft iemand een idee wat ik eraan kan doen?? ik kan namelijk nog geen bestanden verzenden via de kabel.
 
Heb je al eens een andere usb-poort geprobeerd? Mijn ervaring is dat dit soort apparaten het vaak het best doen wanneer ze rechtstreeks op de pc worden aangesloten en niet op een hub.

Probeer het ook met firewall en virusscanner uit, omdat deze ook weleens dwars kunnen liggen. In ieder geval alles installeren met firewall en virusscanner uit.
 
ik heb het op de hub geprobeerd en ook rechtstreeks in de computer, dan heb ik het ook nog op een laptop geprobeert, rechtstreeks. hij geeft overal hetzelfde probleem:
onbekend apparaat. --> bij apparaatbeheer staat dan dat er geen stuurprogrammas zijn gevonden. als je ze wilt installeren dan zegt hij weer dat de nieuwste er al op staan.
ik heb firewall uit en virusscanner ook??
 
wel even de software geinstalleerd die is meegeleverd?

dus eerst software installeren en wanneer er om gevraagd wordt het apparaat pas aansluitne.
 
ja, ik heb eerst software geinstalleerd van de cd die erbij zat.

vandaag probeer ik het nog een keer vanaf het begin, dus alles verwijderen en weer helemaal opnieuw installeren. dan weet ik zeker dat ik eerst software heb geinstalleerd en dan het apparaat aansluiten wanneer hij er om vraagt.

of is er misschien een programma wat met alle mobieltjes kan werken, om bestanden uit te wisselen?
 
ik heb nu de bijgeleverde software cd erin gedaan, dan staat er: installeer pc suite. dan installeer dat en dan krijg je alleen FileManager. Er word nergens gevraagd of ik de telefoon aan kan koppelen.

als ik me telefoon dan aankoppel krijg ik het bericht: een van de aangekoppelde usb-apparaten werken niet goed. het is obekend welk apparaat. klik hier voor meer informatie
dan klik je daarop.
dan krijg ik het bericht: Het usb-apparaat wordt niet herkend. een van de usb-apparaten die op deze computer is aangesloten heeft storing veroorzaakt. Windows herkent het apparaat niet meer.

bij de usb poort bij apparaatbeheer staat dan de melding: onbekend apparaat.
 
het maakt niet uit op welke usb-poort ik de telefoon aansluit, hij zegt bij elke poort onbekend apparaat. dus dan kan je steed de usbpoort Onbekend verwijderen...
en met de update service, de link die u stuurde is de 2e stap: schakal de telefoon uit, verwijder de simkaart, vervang de batterij, houd de c-toets ingedrukt, en sluit de telefoon aan op usb. echter gebeurt hier niks. waarschijnlijk omdat heel de computer het apparaat (telefoon) niet ziet.
 
op de cdrom staan in een map de drivers
al geprobeerd die handmatig te installeren?

verder zou ik het ook niet meer weten,
je zou eens kunnen proberen op een andere pc
 
je kan bij apparaatbeheer-stuurprogramma het stuurprogramma bijwerken verwijderen en nog 2 opties. ik heb daarbij stuurprogramma installeren gedaan. dan handmatig, lokatie opzoeken. dan heb ik de lokatie drivers op de cd gekozen. dan gaat de computer kijken of hij nieuwe drivers kan vinden en dan zegt hij dat die nieuwste er al op staan. echter ziet de computer mijn k750i nog steeds niet. nog steeds "onbekend apparaat"

ik heb het ook op een laptop geprobeerd, hier heb ik precies hetzelfde probleem. ik heb al veel gezocht maar kan het helaas nog niet vinden. ik heb wel contact gezocht met SE, ik zal wachten of ik daar nog antwoord van krijg.
tog bedankt voor reacties;)
 
ik kan inmiddels wel bestanden kopieren naar mijn geheugenkaart omdat ik een usb cardreader gekocht heb (hama cardreader). het probleem is echter nog niet opgelost, heeft er nog iemand tips? ik zou het tog wel fijn vinden als mijn usb kabel ook werkt.
 
ik kan inmiddels wel bestanden kopieren naar mijn geheugenkaart omdat ik een usb cardreader gekocht heb (hama cardreader). het probleem is echter nog niet opgelost, heeft er nog iemand tips? ik zou het tog wel fijn vinden als mijn usb kabel ook werkt.

heb je al een andere USB kabel geprobeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan