usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

logan

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2002
ik hab op mijn moederbord de mogelijkheid om 2 extra usb poorten aan te sluiten. en aangezien ik nu met 4 usb apperaten op twee poorten werk, had ik van een vriend zon ding met twee usb poorten geleend.
de aansluiting op mijn moederbord was de bekende 2x5 pins maar op het aansluit stekkertje was het 1x5 en 1x4 (eentje dicht gemaakt). ik had ergens anders al eens gezien dat de dichtgemaakte eigenlijk overbodig was (een ground) en dat het niet uit maakte hoe om je de stekker erop deed. dus ik heb een van de hoek pinnetjes omgebogen zodat hij paste. nu doet hij het nog steeds niet. moet ik nog iets van drivers installeren? of hem enabelen in mijn bios (zo ja waar? ik heb me hele bios al doorgespit)

Je kan ook een pci-kaartje kopen met 4 usb-ports erop.

En je moet nooit iets ombuigen als het niet past.

Of schaf je zo'n usb-hubje aan. Dan heb je 4 extra aansluitingen op 1 usb poort. Kost ongeveer hetzelfde en hoeft de kast niet open te draaien... :)

Ten eerste, nooit pennetjes ombuigen, je kan het moederbord beschadigen, bovendien kan dat dichtgemaakte gaatje open, het is namelijk een los 'blokje' wat erin gedrukt is.
Weet je verder zeker dat de 'pin-out' klopt, d.w.z. de draadjes in het stekkertje correspoderen die wel met het moederbord (vaak terug te vinden in de handleiding van het mobo)
Als dat alles klopt kan het zo zijn dat je een jumper op het moederbord moet verzetten om die USB aansluiting te laten werken, of zoals reeds gezegd in de bios enablen (staat dus ook weer in de handleiding)

Ik heb ook zo'n aansluiting maar via een jumper moet ik dan kiezen of ik de USB op de achterkant wil gebruiken of de USB op de voorkant (via die aansluiting).

Dat het niet uitmaakt hoe je e.e.a. aansluit betwijfel ik. Een USB aansluiting heeft een + en een - aansluiting.

bedankt voor de vele reacties...
helaas heeft het niet geholpen...
ik wil geen andere onderdelen hoeven te kopen.
er zit geen jumper op mijn moederbord (een ander zelfde soort ding heeft al wel eens gewerkt).
ik kon niets vinden in mijn bios.
heb het pinnetje wel weer recht gebogen en het blokje eruit getikt, ik vergeet dat altijd :rolleyes: .
een vriend van mij merkte slim op dat het kabeltje mischien usb 2.0 was op mijn usb 1 moederbord. ik denk dat dit het probleem was...
ik zie namelijk geen andere mogelijkheden, weet iemand waar je dit aan zou kunnen zien en of dit uberhaubt een probleem zou mogen zijn.

alvast bedankt

Het heeft waarschijnlijk meer te maken met de pin-out van het geheel.
Helaas is het nog steeds zo dat moederbord fabrikanten geen standaard aanhouden voor de aansluiting op het moederbord. Je zal dus eerst moeten uitzoeken welke pin DATA, VOEDING, MASSA is en die kloppend moeten maken met de aansluitstekker van het USB bracket.

bummer.
ga ik morgen maar uitzoeken dan
moet vroeg op bed vandaag
als dat niet overeenkomt werkt het niet?
thnx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan