usb2.0 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzke

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Hallo iedereen

Ik heb net een usb2.0 kaartje gekocht en in een vrij pci-slot geplugd. Bij het opnieuw opstarten van de pc (ik werk met xp home) herkent hij geen nieuwe hardware. Ik heb in de bios de on-board usb uitgeschakeld om conflicten te vermijden. Ik heb al vanalles geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Heeft iemand wat meer tips?

Volgens mij moet je de software installeren voordat je de kaart in de computer doet.
Ook is er een beperking tav het moederboard, het moet wel USB2.0 kunnen behappen.

Volgens mij werkt het gewoon perfect hoor, windows XP herkent dat kaartje, installeert de drivers (onboard) en gaat verder. Kijk eens in de apparaatlijst of de USB-poortjes daar te zien zijn.

@Sigma, dat geldt wel voor USB apparaten, niet voor de PCI kaart zelf.

Er was geen extra software voor xp bijgeleverd, het kaartje zou volgens de uitleg herkent worden en zich automatisch installeren door de pc. Ook in de apparaatlijst vind ik niets terug van usbpoortjes of dergelijke. Het moederbord is een PC Chips 810LR en de chipset is SIS730S als je daar wat meer aan hebt.

Raar dat je niets in apparaatbeheer vind, zoals je zelf al bevestigd zou XP zelf de drivers toegevoegd moeten hebben.

Heb je al geprobeerd of een USB apparaat, aangesloten op dat kaartje, toch werkt?

Ik heb net een nieuwe printer gekocht, daarom heb ik het usb-kaartje nodig (2.0) maar hij geeft geen kik. Ik heb in de bios opnieuw de onboard usb poorten geactiveerd (kaart eruit gehaald - bios aangepast - kaart er opnieuw in) maar zonder resultaat, hij herkent nog steeds geen nieuwe hardware. De nieuwe printer herkent hij wel maar die werkt niet met de onboard usb 1.1. Normaal gezien zou er voor dit type van moederborden (PC chips) geen probleem mogen zijn om het kaartje te herkennen.

Raar dat die printer niet werkt op de USB1.1 aansluiting, USB 2.0 is downwards compatible wat betekent dat nieuwe apparaten toch op USB1.1 aangesloten kunnen worden.

Welk merk/type printer heb je?

Printer type: HP deskjet 3550.
Ik denk dat nieuwe toestellen niet zo flexibel zijn. De oudere toestellen zullen wel op de twee (1.1 en 2.0) werken. Mijn onboard usb 1.1 werkt perfect, dat heb ik kunnen uittesten (vb met m'n memorystick).

Laatst bewerkt:
Volgens www.hp.com werkt die printer gewoon op de oude usb-versie.

Bedankt voor het snel reageren en je hebt gelijk. Hij werkt nu via mijn 'oude' usb 1.1. Dat probleem is dan weer opgelost, nu alleen nog de 2.0 kaart aan de praat krijgen. Dat zal wel niet zo eenvoudig zijn vrees ik. Meer tips hierover zijn nog steeds welkom.

Laatst bewerkt:
Hallo jazzke.

Probeer de USB2.0 kaart eens in een ander pci slot.
Doet die het dan nog niet, terug brengen naar de winkel.

Groetjes Erik Rothuis

usb2.0

Ik heb 2 vrije slots en heb ze beide geprobeerd maar zonder resultaat. Ik ben nu ook al mijn 2° kaart aan het proberen, de eerste wat er een van sitecom, maar die heb ik al terug ingeleverd omdat ze het niet deed. Ik heb dan een andere kaart (naar het schijnt een nevenmerk van trust) meegekregen maar helaas opnieuw geen herkenning. Dus daar kan het volgens mij ook al niet aan liggen tenzij ik alle pech van de wereld heb natuurlijk.
Kan de bios upgraden een oplossing bieden of kan het iets te maken hebben met service pack 1 van xp om de 2.0 aan de praat te krijgen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan