USB2.0 Optimale Snelheid benutten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

NickJansen

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
Hallo,

De laatste tijd zie ik dat mijn harde schijf aardig vol begint te raken met files die ik niet kwijt wil.

zit erover te denken om een externe harde schijf aan te schaffen. met een RPM van 7300 RPM. maar heb alleen USB-poorten op mn PC.
op internet zag ik dat usb 2.0 480mb per seconde doorvoert. dit is niet veel. maar langzaam is het niet dacht ik zo...

maar is die 480 MB/s te halen met een externe harde schijf? of wordt deze snelheid gedeeld met de overige USB-Apparaten?

Graag hoor ik van jullie.

Groetjes Nick

Hallo,

480 MB niet snel?? Dat is 60Mbyte p/s. Dat zal in de praktijk nooit gehaald worden, maar 40 MByte/s moet volgens mij te doen zijn.
Dat is meestal genoeg...

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Hallo,

480 MB niet snel?? Dat is 60Mbyte p/s. Dat zal in de praktijk nooit gehaald worden, maar 40 MByte/s moet volgens mij te doen zijn.
Dat is meestal genoeg...

theblindman.

ik denk dan dat ik het niet goed snap. waarom kan die 480 MB/s niet gehaald worden dan? want wat je zegt lijkt bij mij over te komen dat er maar 60mb/s wordt gehaald.
of zit ik verkeerd?

Hallo,

Ik weet het niet zeker, maar ik dacht altijd dat dat 480 Megabit/s was. Om van bits naar bytes te rekenen moet je 't delen door 8. Windows rekent altijd met Megabytes....
Nu zou het kunnen dat het echt 480 Megabyte/s is, maar zelfs een interne harde schijf komt daar nog niet in de buurt....

theblindman.

Hallo,

Ik weet het niet zeker, maar ik dacht altijd dat dat 480 Megabit/s was. Om van bits naar bytes te rekenen moet je 't delen door 8. Windows rekent altijd met Megabytes....
Nu zou het kunnen dat het echt 480 Megabyte/s is, maar zelfs een interne harde schijf komt daar nog niet in de buurt....

theblindman.

Bedankt,
dit had ik kunnen/moeten weten....

maar wat je dus zegt is dat een externe harde schijf met usb 2.0 en 7300 RPM(dit is hetzelfde als een mijn interne) evensnel is als een interne harde schijf?

Groetjes Nick

Hallo,

Ik kan niet zeker zeggen dat die externe schijf net zo snel is als je interne schijf. Dit ligt aan allerlei factoren. Maar voor dagelijks gebruik, (foto's/muziek/films bekijken/kopiëeren) zul het niet extreem traag zijn. Een interne harde schijf is over het algemeen altijd goedkoper en sneller dan een externe, dus als je alleen meer opslagruimte wilt, zou ik een interne harde schijf aanschaffen.

theblindman.

Hallo,

Ik kan niet zeker zeggen dat die externe schijf net zo snel is als je interne schijf. Dit ligt aan allerlei factoren. Maar voor dagelijks gebruik, (foto's/muziek/films bekijken/kopiëeren) zul het niet extreem traag zijn. Een interne harde schijf is over het algemeen altijd goedkoper en sneller dan een externe, dus als je alleen meer opslagruimte wilt, zou ik een interne harde schijf aanschaffen.

theblindman.

hier dacht ik ook aan... heb verschillende interne harde schijven staan (van 10gb) dacht een tijdelijke oplossing daar het besturingsysteem op te zetten en de andere harde schijf voor mijn opslag. helaas is dit niet mogelijk omdat ik geen tweede harde schijf van voeding kan voorzien. is deze voeding aansluiting nog uit te breiden? en wordt het dan nog goedkoper dan een externe harde schijf?

hartstikke bedankt voor je antwoord.

groetjes Nick

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan