usb2 niet herkend....

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchDisturbed

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Hallo!
ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem als een aantal anderen hier. Als ik mijn externe hd aansluit wordt er aangegeven dat het apparaat sneller werkt als ik deze op een usb 2.0 poort aansluit. Ik heb dit probleem pas sinds ik mn pc opnieuw geinstalleerd heb, dus hier zou het probleem moeten zitten. toch?
iig ik heb dezelfde (en laatste) update van mn moederbord geinstalleerd Via4in1_449
en heb geen uitroeptekens/vraagtekens e.d. in mn apparaatbeheer.
inmiddels al alle usb apparaten een keer verwijderd en opnieuw laten installeren. de advanced controller staat erbij (dit geeft aan dat het 2.0 is toch?)

iig de info die everest geeft:
Windows xp home edition, Service pack 2, directX 9.0c
AMD athlon-xp, 2000MHz, 2400+, Asus A7v8x-x
VIA VT8377 Apollo KT400, PC2700 DDR SDRAM
Toshiba USB 2.0 Ext. HDD USB Device (298 GB, USB)

USB1 apparaat VIA VT83C572 PCI-USB Controller
USB2 apparaat VIA USB 2.0 Enhanced Host Controller
USB-apparaat USB-apparaat voor massaopslag

het icoontje van het usb2 apparaat is paars. zegt dit iets? Vind het zelf vreemd dat er 3 keer een usb1 apparaat staat. Kan dit door verkeerde installatie komen?

hoop dat jullie kunnen helpen, heb alle raad die ik gevonden heb uit andere vragen geloof ik wel toegepast....
thnx!!

je moet de usb drivers van af de cdrom installeren die bij het bord werd geleverd .
of downloaden van de site van je bord fabrikant .
en je moet ook SP2 geïnstalleerd hebben voor ondersteuning van USB 2

Hmm de drivers die ik had geinstalleerd waren van de fabrikant. niet specifiek voor usb (bestaat toch niet!?) de cdrom heb ik helaas niet bij de hand, ligt zo'n 250 km verderop.
en ik heb idd SP2 geinstalleerd.
Iets anders??????
thnx!

niet specifiek voor usb (bestaat toch niet!?)
Via heeft wel (oude) PCI-USB drivers, maar zo te zien heb jij de met de chipset-drivers geinstalleerde USB2-Controllers?
Wat wel eens helpt is het volgende. Haal alle USB-apparaten uit hun poort en schakel de PC uit, ook de netspanning er af. Sluit na 30 seconden alle USB-apparaten weer aan en zet de PC aan.
Geen melding meer?

hmm ik heb bij de drivers voor mn moederbord geen specifieke usb drivers zien staan iig.
maarja ik heb gekeken had nl een backup van alle drivers die ik hiervoor geinstalleerd had. en ik heb nu precies dezelfde.... en voor de herinstallatie werkte dat prima...
heb geprobeerd met de spanning eraf halen, maar geen geluk tot dusver...
thnx anyway! meer opties...???

heb trouwens inderdaad geen pci kaartje. het gaat om de usb die geintegreerd is op mn moederbord. ik heb alle 6 mijn poorten geprobeerd en bij allen geeft hij aan dat ik m in een van de 6 usb 2.0 poorten moet stoppen. Zou het kunnen dat dit aan mijn externe hd ligt??? bij het inpluggen van mijn ipod en mijn printer (waar ik mn sd kaartjes mee lees) krijg ik namelijk geen melding....

grr reminder mailtje 2. kick again!
iemand? het werkt heel arelext het ding is super traag.
geen andere ideen? ligt het aan de hd?
thnx!

Welk moederbord en type is het? of bij een merk PC daar de naam en type van?
Je hebt een enhanced USB2 controller in apparaatbeheer staan, en die heeft een paarse kleur?

Dit
zijn de nieuwste drivers voor die chipset, overigens.

Staat in de bios ook alles op enabled wat betreft de USB?

Had je die externe schijf al in een andere comp geprobeerd?

Asus A7v8x-x
VIA VT8377 Apollo KT400
is het type. stond nog op dezefde lijn als de processor. dat via gebeuren is de chipset. heb m inmiddels ook in mn nieuwe laptop gestoken (nu een hele week oud) en ook daar gaf ie dat aan. ook thuis bij mes parents kreeg ik dat ik een usb 2 aansluiting moest hebben en duurde de dataoverdracht gigantisch lang.
zal eens kijken naar de drivers. ik had niet de chipset drivers omdat ik niet zeker was of dat de goede waren. heb dus de drivers van mijn moederbord gedownload. ook omdat ik zeker weet dat die moesten werken. het ding heeft het daarmee al gedaan

Inderdaad, ik heb het nu ook gelezen, overheen gekeken.:o

Maare, de rest van verhaal snap ik niet, doet hij het nu wel of niet in een andere comp?

Ook niet, ligt het aan de interface van die externe schijf en zou je ermee terug kunnen gaan, wat volgens mij het juiste antwoord is, maak ik toch een beetje op uit het verhaal.

Doet hij het daar wel, ligt het aan de drivers, alhoewel er ook andere apparaten op werken, maar misschien niet in USB2 modus.

nee hij doet het niet
weet het niet zeker meer maar volgens mij gaf het ding op mn nieuwe laptop ook aan dat ie op een usb2.0 moest.
het was in ieder geval zo dat het super langzaam ging. max 600 kb/s en heeft ie praktisch een dag over 5 gb gedaan..... dit was wel op mn normale pc maar voor zover ik weet gaat het thuis ook niet veel beter. heb m nu met mijn ma meegegeven om te backuppen.
werd in de winkel nogal afgeblaft dat het aan mn pc lag en dat ik te stom was om het aan de praat te krijgen. nu heb ik volgens mij gewoon alles gedaan. ben idd geen expert, maar weet er volgens mij genoeg vanaf om het aan de praat te moeten krijgen zodra dat ook echt kan...
heb inmiddels een Mybook gekocht (goede verhalen over) en ga mn geld terug eisen op die ander.

Zelfde probleem, beetje anders

Ik heb dus hetzelfde probleem met mijn twee externe drive. Een oude harddisk van mijn laptop heb ik in een externe casing gedaan om hem op mijn nieuwe pc aan te sluiten. Hij geeft hetzelfde aan, dat ik hem op een snellere hub moet aansluiten. Echter, ik heb ook alleen maar USB2.0. Nu zou het in eerste instantie zo kunnen zijn dat ik iets van drivers moet installeren voor m'n moederbord, ware het niet dat mijn andere externe harddrive wel prima werkt.

Degene die wél werkt in een Lacie Porsche 250gb.
De hd die níet goed werkt is een Seagate 80gb die ik in een casing heb gestopt van Evertech..
Heeft iemand al een nieuw inzicht?

hmm ik heb uiteindelijk mn externe hd (Toshiba 320gb) maar terug gebracht. heeft een volle week moeten draaien om mn data over te halen en dat is niet eens fatsoenlijk gelukt.
zwaar ***** dus....
nieuwe ding werkt prima en lijkt me dan ook dat er bij jou iets met het ding kapot is en iig niet je pc. misschien effe checken of ie wel goed is aangesloten en anders behuizing terugbrengen lijkt me. ervanuitgaande dat je hd gewoon werkt.

USB te traag

Ik heb hetzelfde probleem met een printer en een scanner. De scanner kan zelfs helemaal geen USB 2.0 aan maar de computer geeft toch dezelfde melding. De printer kan wel USB 2.0 aan. Ik heb de indruk dat het probleem niet altijd optreed maar met name als het USB apperaat aangaat als de computer al aanstaat. In andere gevallen zie ik de melding helemaal niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan