USB2 op USB1 snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcfixer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Berichten
2.398
Ik doe mijn naam niet echt eer aan, magoed :D

Ik heb net een nieuwe MP3 HDD-based speler gekocht met USB2 ondersteuning. Nou heb ik op dit moment een niet al te nieuw systeem en daar zat dus alleen nog maar USB1.1 op. Ik vandaag een USB2 controller gehaald en ingebouwd (PCI kaartje).
Herkenning verloopt op Win98 prima, drivers van CD gehaald echter ik zie nergens USB2 staan (gewoon USB universele seriële bus). Op zich vond ik dat al opmerkelijk. Maar afijn ik ga verder.
Alles lijkt geïnstalleerd te zijn en ik connect mijn mp3 speler. Ratel ratel en jawel: hij is connected. Echter hij transferred nu nog steeds op USB1.1 snelheid (zo'n 600kb/s max). Hoe kan dit??

- USB2 PCI kaartje van Q-tec met een VIA controller erop
- Mobo heeft geen onboard USB2 controller, wel een USB1.1
- MP3 speler ondersteunt USB2
- Ik weet dat het een harde schijf heeft dus sowieso niet echt snel zal gaan (2mb/s ofzo denk ik) maar van andere bezitters heb ik gehoord dat het minstens de helft sneller kan (nu moet ik voor 650 MB ruim 14 minuten wachten).

:(
 
Raar, misschien even nieuwe drivers downloaden, die van de cd zijn meestal wat ouder. Hier vast wel te downloaden.
 
By the way:

USB 1.1 heeft een theoretische snelheid van 12MB/Sec, dus die 600kb per sec zou met 1.1 ook sneller moeten kunnen. USB 2.0 heeft een theoretische snelheid van 480MB/sec.
 
Geplaatst door basvdK
By the way:

USB 1.1 heeft een theoretische snelheid van 12MB/Sec, dus die 600kb per sec zou met 1.1 ook sneller moeten kunnen. USB 2.0 heeft een theoretische snelheid van 480MB/sec.

12Mbit, delen door 8 dus. Hou je 1,2MB/s over. Idd, het kan beter maar nooit wordt de theoretische snelheid gehaald...

Ik heb drivers van qtec.info opgehaald en reboot.. Nu geeft hij bij opstarten aan dat hij een USB2 Advanced controller heeft gevonden en een USB2 Root Hub. Prima dus, maar ook een apparaat waar ik geen driver voor weet: PCI System Management Bus...
 
heb je toevallig een nforce2 moederbord? download de nieuwste drivers voor de chipset van je moederbord.
 
Geplaatst door pcfixer


12Mbit, delen door 8 dus. Hou je 1,2MB/s over. Idd, het kan beter maar nooit wordt de theoretische snelheid gehaald...

Ik heb drivers van qtec.info opgehaald en reboot.. Nu geeft hij bij opstarten aan dat hij een USB2 Advanced controller heeft gevonden en een USB2 Root Hub. Prima dus, maar ook een apparaat waar ik geen driver voor weet: PCI System Management Bus...

Yep MBits foutje :eek:
 
Ik had hetzelfde probleem maar ben er gewoon achtergekomen dat mijn moederbord geen 2.0 ondersteunde. Ook niet als je er een 2.0 kaart in stopt. Hij downgrade hem dan gewoon naar 1.0 of 1.1.:confused:
 
Geplaatst door BuxBux
Ik had hetzelfde probleem maar ben er gewoon achtergekomen dat mijn moederbord geen 2.0 ondersteunde. Ook niet als je er een 2.0 kaart in stopt. Hij downgrade hem dan gewoon naar 1.0 of 1.1.:confused:
Zoals ik al tegen pcfixer zei ;)
 
Ik heb de tip gekregen te upgraden naar Windows 2000 omdat deze met SP4 wél USB2 ondersteuning zou moeten hebben. Overstap is nagenoeg vlekkeloos gelopen :).

Maar.. Hoe zit het nou met de USB2. Als ik kijk naar apparaatbeheer dan zie ik daar weldegelijk USB2 Roothub en VIA USB2 Advanced USB Controller staan (samen met wat "gewone" USB basishub's). Echter ik heb het net weer met wat testbestanden geprobeerd: nada. Het is er wel iets op vooruit gegaan: 0,96Mb/s nu maar dat is nog steeds veel te weinig vind ik. Dit kan toch niet? Ik bedoel, de harde schijf is niet 1 van de snelste (in de speler) en deze roestbak ook niet maar een redelijke 2MB/s moet toch wel te halen zijn?

- SP 4 geïnstalleerd
- Q-tec Win2000 drivers van site gehaald en geïnstalleerd. Toen herkende hij ineens ook een USB2 Roothub wat daarvoor niet was.
 
Ik sta paf :8-0:

Na alle beveiligingspatches te hebben gedownload transferred hij ineens met USB2 snelheid (5,66MB/s woei :D) en dus blijkt alles toch nog goed te komen :).

Toch bedankt iedereen voor de hulp :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan