USB3.0 problemen, eSata werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Berichten
2.782
Beste medeforummers,

ik heb een extern harde schijf met usb3.0 en eSata aansluiting gekocht. Met eSata kan 400GB naar deze schijf kopieëren en weer terug kopieëren. Met usb3.0 wordt de schijf herkent, verdwijnt, en komt weer terug. Soms kan ik 1GB kopieren, soms niet. Ik heb hetzelfde phenomeen op twee verschillende computers met Windows 7 64 bits getest. Ik ben met het kastje nu twee keer terug naar de leverancier gewest, daar wordt steen en been beweerd dat het kastje werkt, maar ik mag niet naast de technicus staan.

Hebben jullie nog een idee hoe ik of het kastje werkend kan krijgen, of mijn geld terug kan krijgen? Het kastje vereist geen aparte drivers. Spannend genoeg werken usb3.0 sticks zonder problemen.

Zelf denk ik, dat misschien alleen het usb 3.0 interface kapot is. Vroeger had ik een koude soldeerplek verwacht, maar dat gebeurt bijna niet meer.

Wie weet nog iets?

Ik heb het op twee verschillende computers getest, waarbij de ene een Intel usb chipset heeft en de ander een FL1009...
 
Ik kan me vinden in de diagnose die u zelf al gesteld heeft.

U heeft immers de schijf aangesloten op 2 verschillende systemen met verschillende controllers en het zelfde probleem vastgesteld.
Is de schijf van een bekende fabrikant? Dan zou ik u aanraden om contact op te nemen met de fabrikant en het probleem voor te leggen.
Wellicht kunt u de garantie rechtstreeks met de fabrikant afhandelen, of kan deze een verklaring opstellen waarmee u bij de leverancier uw schijf kunt omruilen.
 
Het kastje zelf komt uit Taiwan via een importeur in Hamburg. Contact heb ik al opgenomen, maar hij wil liever via de dealer regelen. De harde schijven zelf lijken goed te zijn...
 
Het heeft wat langer geduurt, Maar hier komt een update: het kastje werkt met het USB3.0 kabel perfect op USB2.0 snelheid mits op een USB2.0 poort aangesloten. Tot nu toe heb ik alleen de USB3.0 poorten aan de voorkant van de twee Computers gebruikt. Het externe schijf heeft haar eigen netvoeding.

Nu vermoedt de Importeur, dat of de usb3.0 Drivers niet actueel zijn, of dat er door de usb3.0 Porten niet genoeg stroom kann komen.

Ik kan mij niet voorstellen, dat usb3.0 Drivers bij een Intel chipset niet actueel zijn, en ik begrijp niet hoezo een een externe harde schijf met netvoeding teveel stroom uit de usb 3.0 poort kan trekken.

Het is ook niet zo dat de Computers overjarig zijn: de ene is van juli 2012, de ander van maart 2013.

Blijft de vraag: waarom werkt het kastje op mijn twee Computers niet met usb3.0, Maar op andere Computers wel?

Mijn excuus voor de spelling. Die wordt automatisch aangepast en ik heb dat nog niet kunnen uitzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan