USBpoort niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Divera

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2008
Hallo,

Na het installeren van een USB dongle voor het overbrengen van fotootjes van mijn Nokia mobiel, wordt geen enkele USB poort meer herkend. Als ik er een gewone USB stick indoe krijg ik als mededeling "plaats een schijf in het station". Wat kan er aan de hand zijn?
Vera

Kijk eens bij apparaatbeheer-actie-zoeken naar gewijzigde apparaten,evt gewijzigd apparaat uitschakelen

USB poort niet herkend

Wat voor moederbord / PC heb je?

Hallo, mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Heb eerst van alles geprobeerd om erachter te komen wat er aan de hand is. Bij apparaatbeheer gekeken naar gewijzigde apparaten; geen succes. Systeemherstel geprobeerd; geen succes.
Ik heb een Dell Optiplex GX260; Windows XP Professional. Bij apparaatbeheer staan de volgende gegevens:
IDE ATA/ATAPI-controllers
Intel(R) 82001D8 Ultra ATA storage controller-24CB
Primair IDE-kanaal
Secundair IDE-kanaal
IDE ATA/ATAPI-controllers
Intel(R) 8200ID8 Ultra ATA storage controller-24CB
Primair IDE-kanaal
Secundair IDE-kanaal

USB controllers
Intel(R) 82801DB/D8M USB 2.0 Enhanced Host Controller-24CD
Intel(R) 82801DB/D8M USB 2.0 Universel Host Controller -24C2
Intel(R) 82801DB/D8M USB 2.0 Universel Host Controller -24C4
Intel(R) 82801DB/D8M USB 2.0 Universel Host Controller -24C7
USB-apparaat voor massaopslag
USB-apparaat voor massaopslag
USB Hoofdhub
USB Hoofdhub
USB Hoofdhub
USB Hoofdhub
Bij mijn computer staat:
3,5-inch diskettestation (A:) Lokaal station (C:)
Verwisselbare schijf (D:( Cd-rom station (E:)
Rvd-rw-station (F:) Dvd/cd-rw-station (G:)
De externe dvd lezer is op een van USB-poorten aangesloten. Een wizzkid heeft getracht een dongle te installeren, die bleek niet te werken, daarna ging alles mis. Alles stond vol met Blue Soleil. Met Cleaner heb ik de software van Blue Soleil verwijderd. Als ik nu mijn USB stick in de poort doe waar ik hem altijd in deed krijg ik de boodschap;
Plaats een schijf of ander geschikt medium in station d: Ik ben een 69-jarige oma die wanhopig tracht bij te blijven en haar eigen boontjes dopt, maar nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen. Wie helpt mij?
Alvast bedankt, Vera

Kun je niet proberen een systeemherstelpunt terug te halen?Hebt je de Dongle softwarematig gedeïnstalleerd? Ook dat Nokia gedoe? Anders als uiterste mogelijkheid F8 tijdens opstarten en dan kiezen voor: deze computer terugzetten in de staat dat alle instellingen werkten o.i.d. met het gevaar dat je er niet meer inkomt want dan wordt het bestaande register overschreven met een oudere back-up versie waardoor inloggegevens kunnen veranderen enz.Ik heb hier exact dezelfde pc staan(is origineel een bedrijfs pc) waarvan de grafische chipset stuk is,een andere kaart in 't pci-slot zetten is geen optie daar deze Dell afwijkt van de standaadnorm,als laatste optie heb ik in de F8 modus ook bovenstaande optie gebruikt en kwam er toen helemaal niet meer in omdat hij aangaf dat ik me bij een of ander bedrijfsnetwerk moest aanmelden.Aangezien er ook geen cd-roms stations in die dingen zitten en alles extern moet worden aangesloten heb ik 'm bij 't grofvuil gezet en van 'n oude pc wat ik nog had met wat aanpassingen 'n echte gemaakt(was voor 'n nichtje van m'n vrouw)Hier bent ù natuurlijk niet mee geholpen maar ik zou ook eens het register controleren op fouten dit kan met het relatief veilig programma Ccleaner en is hier te downloaden.Kies voor de latest version.En als laatste optie de F8 methode.

USB poort niet herkend

Heb al verschillende systeemherstelpunten geprobeerd. Krijg steeds de mededeling "niet voltooid"en nog wat. Mijn computer is ook mijn computer van mijn werk, maar heeft wel een CD reader en writer. Dat werkt wel. Probeer nog wel wat met het register met Ccleaner, hoewel ik dat eng vind. Kan ik niet bij apparaatbeheer de drivers bijwerken?
groetjes Vera

Kun je niet proberen een systeemherstelpunt terug te halen?Hebt je de Dongle softwarematig gedeïnstalleerd? Ook dat Nokia gedoe? Anders als uiterste mogelijkheid F8 tijdens opstarten en dan kiezen voor: deze computer terugzetten in de staat dat alle instellingen werkten o.i.d. met het gevaar dat je er niet meer inkomt want dan wordt het bestaande register overschreven met een oudere back-up versie waardoor inloggegevens kunnen veranderen enz.Ik heb hier exact dezelfde pc staan(is origineel een bedrijfs pc) waarvan de grafische chipset stuk is,een andere kaart in 't pci-slot zetten is geen optie daar deze Dell afwijkt van de standaadnorm,als laatste optie heb ik in de F8 modus ook bovenstaande optie gebruikt en kwam er toen helemaal niet meer in omdat hij aangaf dat ik me bij een of ander bedrijfsnetwerk moest aanmelden.Aangezien er ook geen cd-roms stations in die dingen zitten en alles extern moet worden aangesloten heb ik 'm bij 't grofvuil gezet en van 'n oude pc wat ik nog had met wat aanpassingen 'n echte gemaakt(was voor 'n nichtje van m'n vrouw)Hier bent ù natuurlijk niet mee geholpen maar ik zou ook eens het register controleren op fouten dit kan met het relatief veilig programma Ccleaner en is hier te downloaden.Kies voor de latest version.En als laatste optie de F8 methode.

Bij Ccleaner is de optie "vragen voor register back-up standaard aangevinkt dacht ik,moet je ff kijken bij instellingen,voor je gaat opschonen wordt je dan gevraagd of je dat eerst wil oplaan, klik op ja en sla 't ergens op of maak 'n nieuwe map b.v. BU-Ccleaner en sla daar de back-up in op en dan opschonen maar,misschien helpt 't.

USB poort niet herkend

Hallo alle helpers,

Sorry dat ik zo laat reageer maar ik heb tot nu toe geworsteld met het USB probleem en het is mij gelukt. Ik kan de USB stick weer lezen. Wat nu uiteindelijk de truc was die het gedaan heeft weet ik niet zeker. Ik de poorten omgewisseld. Dit item is dus afgehandeld.
Bedankt voor de hulp.

Vera

Bij Ccleaner is de optie "vragen voor register back-up standaard aangevinkt dacht ik,moet je ff kijken bij instellingen,voor je gaat opschonen wordt je dan gevraagd of je dat eerst wil oplaan, klik op ja en sla 't ergens op of maak 'n nieuwe map b.v. BU-Ccleaner en sla daar de back-up in op en dan opschonen maar,misschien helpt 't.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan