usbpoort uitlezen met java

Status
Niet open voor verdere reacties.

BerryJan

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2005
Hallo,

Heeft er iemand een idee over hoe ik de usb-poort kan uitlezen in een java applicatie. Voor de com-poort is er een mooie klasse maar is er ook iets soortgelijks voor de usb-poort...
met vriendelijke groet,

Berjan

Waar hij naar toe wil is de code om algemene mapstructuren te zien en het liefst station structuren. Ik heb zelf ook gezocht of je bij een letter aanduiding misschien kan zien of het een verwisselbare schijf is, of een harde schijf enzovoorts.

over Voor de com-poort is er een mooie klasse die code wil ik hebe

bv bas bv zei:
over Voor de com-poort is er een mooie klasse die code wil ik hebe
Beste bas,

Even zoeken op de sun site...
http://java.sun.com/products/javacomm/reference/docs/API_users_guide_3.html
Hier staan de klasses om te luisteren en te schrijven naar een com-poort.

OnTopic: Het is me gelukt om mbv de rxtx-libraries om mijn programma werkend te krijgen:) (dus communiceren met de usb-poort)
In ieder geval bedankt voor het meedenken:thumb:
mvg,

Berjan

Ps. Snabbi: Ik snap nog steeds niet waar je naartoe wil of jij hebt mijn vraag verkeerd begrepen:confused:

Laatst bewerkt:
ik snap het maar ijgelijk ben ik niet thuis met java
maar wel met javascript:thumb:

communiceren met de com poort kan niet in java direct, wij hebben voor school een dll gemaakt die je kan benaderen vanuit java met de java native interface en daar een api omheen gemaakt, de usb poort is een bus protocol en hiervoor heb je echt wel iets meer kennis van systeemen nodig dan voor de com/paralele poort. wat wil je met de usb poort doen etc?
waarom zou je die rechtsteeks willen benaderen vanit java, de meeste apperaten zoals webcams, memory sticks printers etc, kun je benaderen via het os (b.v. java media framework voor webcams, je kan ook printen via java etc.)
dus ik ga er vanuit dat je je eigen usb apperaat wild maken. daarvoor heb je kannis van microcontrollers nodig etc..

begin is bij de usb standaard www.usb.org

wij hebben de communicatie dus in c++ gemaakt met een microsoft usb sdk. (wij hebben ook onze eigen hardware en firmware(software of de hardware) gemaakt).

Hallo robin,

Ik was bezig met de SunSPOT (www.sunspotworld.com). Vandaar dat ik de usb-poort wou uitlezen. Ik heb het opgelost door gebruik te maken van de rtxt lib. (rxtx.org)
Bedankt voor het meedenken:thumb:

Berjan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan