USBpoort van laptop is kapot, is dat makkelijk te vervangen (en goedkoop?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

weetje11

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 apr 2006
Er gebeurt, als ik bijvoorbeeld een usb geheugenstick in de usbpoort van mijn laptop stop, niets.
Ik heb pas geleden de laptop opengemaakt, en volgens mij is de usbpoort kapot.
(de metalen beugeltjes liggen los, en hebben geen contact meer met de andere punten waar het volgens mij vast moet zitten.

Is het mogelijk om zo even een nieuwe USB poort in je laptop te laten zetten?
(is zo'n poortje los tekoop?, en zo ja, wat zal dat poortje ongeveer kosten?)

Misschien is er iemand hier die er redelijk wat verstand van heeft en mij kan helpen?

Ik woon in de regio Haaglanden, dus vervoer in dat gebied is geen probleem, vooral ook omdat het een laptop betreft.. :-)

Ik hoor het graag, ofwel via deze site of via mijn mail...

(mijn naam van hier) AT hotmail.com

Ik kan je vertellen dat mijn pa eens een USB stick heeft proberen te repareren, zelfde principe, maar die wilde daarna ook nog steeds niet.

Over het algemeen als je dergelijke reparatie aan een moederbord moet laten doen, dan is dat niet al te goedkoop.
Je hebt er al geen garantie meer op omdat je de laptop open hebt gemaakt, als je dat nog wel had gehad, dan had je de laptop terug naar de winkel kunnen brengen waar je deze vandaan hebt. Die sturen de laptop dan op naar de fabrikant, die het probleem dan verhelpt.

het is inmiddels eind juni, en, je raad het nooit, hij doet het weer perfect...
Wat heb ik gedaan? Ik heb een pmcia kaartje gekocht en dat werkt echt super!

Garantie had ik al niet meer, dat apparaat is al wat ouder, en 2e hands...

verder denk ik dat ik misschien wel zonder usbpoort kan, het is dan zoals de uitspraak is: "jammer maar helaas..."
Mocht iemand (goed) kunnen solderen, en de genoemde symtomen herkennen van een ander klusje, neem dan aub even contact op, ookal woon je verder weg...

Misschien kunnen we dan wat afspreken...

Alvast bedankt voor de hulp en ideeen voor zover.:thumb:

killermenace zei:
Ik kan je vertellen dat mijn pa eens een USB stick heeft proberen te repareren, zelfde principe, maar die wilde daarna ook nog steeds niet.

Over het algemeen als je dergelijke reparatie aan een moederbord moet laten doen, dan is dat niet al te goedkoop.
Je hebt er al geen garantie meer op omdat je de laptop open hebt gemaakt, als je dat nog wel had gehad, dan had je de laptop terug naar de winkel kunnen brengen waar je deze vandaan hebt. Die sturen de laptop dan op naar de fabrikant, die het probleem dan verhelpt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan