usbpoorten werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicolebrok

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2012
ik heb een pc en een laptop.
voor de pc wilde ik draadloos internet en heb dus een sitecom wl364 gekocht een usb-stick. deze werkte niet omdat mijn pc continue zei dat de wlancard niet bestond. ik heb hem ook geprobeerd te installeren om mijn laptop om te weten of het aan de stick lag of aan de pc. op allebei werkte het niet en dus terug naar de winkel om hem te ruilen.
de nieuwe heb ik in de pc gestoken en direct had ik internet. alleen nu doen geen van mijn usbpoorten het meer. ik heb de pc uitgezet toen ik klaar was en deze gaat nu niet verder dan het asusscherm en ook mijn toetsenbord doet het niet dus ik kan met de pc niets meer. de laptop gaat wel aan maar ook daar doen geen van de usbpoorten het niet. heb 2 muizen geprobeerd en mijn telefooon.

wat kan het probleem zijn?
ik heb de usbpoorten via apparaatbeheer allemaal al uitgeschakeld gehad en heb de stroom een nacht er vanaf gehad en had zelfs ergens gelezen dat je de laptop uit moest zetten en 5 keer op de powerknop moest drukken maar tot nu toe werkt niet. heb ook de drivers van de muis al gedownload....

hallo als je weleens teamviewer installeerd dan kan ik kijken ik heb weleens vaker dat probleem gehad

grtz pyrokenny

Laatst bewerkt door een moderator:
ja hoor stuur is een mailtje naar : *Knip*dan help ik je verder
ik ben rond 5-7 uur wel online
geef dan je id zonder wachtwoord dan kunnen we via teamviewer chatten

grtz pyrokenny

Laatst bewerkt door een moderator:
Aan beide: Hulp kan men in via het forum bieden.
Daarnaast moet nicolebrok zich afvragen of het wenselijk is om een voor jou wildvreemde die nog niet heeft laten weten wat een evt oplossing zou kunnen zomaar via teamviewer in je pc te laten rommelen.

Oftewel: laat pyrokenny eerst maar de mogelijke hulp hier aangeven in topic.

oke is goed ik ga even kijken wat ik zou kunnen oplossen
ik heb het vaker via teamviewer gedaan maarja.
wat voor laptop heb je dus bijv. toshiba satellite l750-1l8
ik kan dan de raiddrijvers zoeken
en als je naar apperaatbeheer gaat dus: start, configuratiescherm, hardware en gluiden, apperaatbeheer met dat schildje,
dan zou daaronder staan universal serial bus controllers dan die uitvouwen,,, staat daar samengesteld usb apperaat of usb root hub ofzo iets??

Laatst bewerkt:
de laptop waar het over gaat is een acer apire 5920.

ondertussen geeft de laptop al wel aan dat er een usbapparaat niet herkent word. dat deed hij 2 dagen geleden nog niet toen gaf hij gewoon niets aan. het is een usb root hub met 2 poorten? de ene staat nu onbekend apparaat en de andere ongebruikte poort. ik heb de installatie al verwijderd en terug erop gezet, het apparaat uitgeschakeld en terug ingeschakeld. alle usb eraf gegooid en pc opnieuw opgestart...

er staat nu in beeld dat de muis dan niet zou werken maar een andere muis doet het ook niet en dat lijkt me te toevallig.

ik hoor graag weer van je, sorry dat het zo lang duurde

het lijkt er nu op dat er wel stroom door de usb komt. ik kan mijn telefoon opladen maar geen data want hij kan bijvoorbeeld mijn telefoon ook niet vinden....
op de pc doen het toetsenbord en het wifistickje het ondertussen wel weer maar de muis nog steeds niet dus ik ga er nu even vanuit dat de muis kapot is maar zou mijn telefoon ook kapot zijn dan? omdat ik die er ook dezelfde dag in heb gehad?

hoelang heb je weleens een usb stick erin gehad het duurt max 2minuten totdat hij ze vind
en heb je toevallig een moederboard cd bij je laptop meegekregen?

grtz pyrokenny

Laatst bewerkt:
ik laat alles er elke keer minimaal 5 minuten aanzitten om het zeker te weten aangezien de laptop ook alweer 3 jaar oud is dus niet altijd even snel reageert. ik heb geen cd van mijn moederboard.

groetjes nicole

de hoge prestaties is gelukt alleen die usbinstellingen snap ik niet zo goed wat je bedoel ik zie nergens selectieve usb onderbreking uitschakelen

ik ben er na half 11 weer

http://www.ubuntu.com/download/desktop

als je een dvd hebt dan start je computer met deze dvd op
het is gratis en steek dan eens een usb stick in:

opstarten vanaf dvd,
runnen zonder installatie
steek een usb stick erin
en kijk of die werkt als je hem niet opgestart krijgt moetje dit doen:

opstarten met cd
bij zwart scherm:
op del drukken dan kom je in de bios zoek dan de startupfolder op en zet de dvd drive boven
anders:
druk op f2 en doe hetzelfde

als je er niet uitkomt vraag maar

ik heb geeksquad aan de telefoon gehad en die hebben me verteld dat er heel wat meer mis is met mijn laptop dus ik breng hem ff naar hun toe. wel raar maar goed ik ga daar maar even vanuit want usb opnieuw instellen en drivers enzo, heb ik nog steeds hetzelfde probleem helaas.

bedankt voor de hulp!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan