USB's en harde schijven past niks meer op, terwijl er nog genoeg ruimte op zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SPOREACTIVATOR

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
Hallo allemaal,

ik probeerde laatst een bestand van pak weg 4gb te slepen naar mn usb van 8gb maar de computer gaf aan dat het niet paste.
Zo golt dat ook voor mn harde schijf van 500 gb, dat kan natuurlijk niet.
Iemand een idee waardoor hij aangeeft dat ie vol zit?
En eigenlijk nog belangrijker, iemand een oplossing daarvoor?
Alvast bedantk voor het meedenken!

Groeten

Hoe zijn ze geformatteerd?
FAT32? NTFS?
Als het geen NTFS is kunnen er geen bestanden op die per stuk groter dan 4GB zijn.

Ik denk inderdaad ook dat uw USB stick met FAT32 is geinstalleerd, aangezien het FAT32 bestandsysteem geen bestanden groter als 4GB kan wegschrijven.

De oplossing is het herformateren of converteren van de usb stick, dat kan als volgt:

Het formatteren van een USB stick of harde schijf is een snelle en makkelijke manier om het medium leeg te maken.
In deze tutorial gaan we er van uit dat U het Windows besturingssysteem heeft.

1. Open het venster �Computer�, dit doet U door op de start knop te drukken en computer te selecteren
    Naamloos-249x300.png
  2. Vervolgens drukt U met de rechtermuisknop op de USB stick / harde schijf die U wilt formatteren en kies U voor de optie �Formatteren�.
    Naamloos1-298x300.png

3. Het volgende scherm zal dan tevoorschijn komen
    formatteren-venster.jpg
  4. De keuze capaciteit is vrijwel nooit aan te passen, is dat wel zo dan kiest U uiteraard de grootste mogelijkheid.
  5. Vervolgens zult U de keuze moeten maken welk bestandssysteem U op de USB stick wilt.
    U heeft de volgende keuzes:
    • exFAT: Een systeem dat vooral gebruikt wordt in embedded devices
    • Fat32: Een ouder bestandssysteem dat een maximum bestandsgrote van 4gb heeft. Dit houd in dat als U een bestand van groter dan 4GB wilt kopieren naar de USB stick / harde schijf, deze een foutmelding zal genereren. Veel oudere multimedia / dvd spelers accepteren alleen het Fat32 systeem.
    • NTFS: NTFS is de op het moment best presterende optie. Niet alleen kunnen hier bestanden groter dan 4gb op worden, ook kan NTFS bestanden comprimeren waardoor ze net wat minder ruimte in beslag nemen Naar mijn advies gebruikt U dus het beste NTFS, tenzij uw speler dat niet ondersteund.
  6. Vul een volumenaam in
  7. Tik eventueel �Snelformatteren� aan.
  8. Druk op starten om het formatteren te beginnen.

De tutorial is ook te vinden op www.mi-soft.nl en wel op deze link: http://mi-soft.nl/formatteren-van-een-usb-stick-of-harde-schijf/

Converteren

1. Open het opdrachtpromt door op de windowstoets + R te drukken en daar CMD in te typen.
    win-+-R-150x150.jpg
  2. geef in het CMD venster �Diskpart� zonder aanhalingstekens in en druk op enter.
  3. U krijgt dan het volgende venster te zien:
    diskpart-300x98.jpg
  4. Geef daarna de tekst �LIST VOLUME� in en druk weer op enter
    list-disk-300x98.jpg
  5. Kijk goed naar het Type en de Grootte van uw volumes, In de afbeelding hierboven staat bij volume 4 type: verwisselbaar Grootte:7387MB dat duid op een +- 8gb grote verwissebaar medium (mijn usb stick)
    list-disk1-300x98.jpg
  6. Als U uw volume heeft gevonden heeft U de letter van uw USB stick nodig, deze staan in dezelfde rij direct naast de tekst �volume X�. In de afbeelding hieronder is het de letter F
    Naamloos.jpg
  7. Typ exit en druk op enter om DISKPART af te sluiten
  8. Nu U weer in de normale opdrachtprompt omgeving bent kunt U de code ingeven om uw schijf te converteren. Deze code luid:
Code:
CONVERT  F:  /fs:ntfs

* waar F de letter is die we bij stap 6 hebben gevonden.

Ook dit staat op www.misoft.nl en wel op de volgende link http://mi-soft.nl/converteren-van-het-bestandstypen/

Oke top! Bedankt! Maar neem wel aan dat als je formatteert dat alles er af is? Want m'n harde schijf is al wel goed gevuld
dus denk dat ik 't maar even met de USB ga proberen dan.

Oke top! Bedankt! Maar neem wel aan dat als je formatteert dat alles er af is? Want m'n harde schijf is al wel goed gevuld
dus denk dat ik 't maar even met de USB ga proberen dan.

Als je mijn eerste bericht even doorleest nogmaals dan zie je dat onder het formatteren uitgelegd staat hoe je kunt converteren, daar wordt de USB / HDD niet leeg gemaakt ;)

Ook op deze link kan je informatie erover vinden: http://mi-soft.nl/converteren-van-het-bestandstypen/

Het lukt me wel maar dan vraagt ie om een volume naam in te voeren. Waar bij de link van mastermindzh wordt aangegeven dat ik klaar ben gaat hij bij mij dus nog een stapje moet ik dus nog een volumenaam invoeren. Wat is de volumenaam??

:) iets wat jij maar wilt :)

Volumenaam gewoon simpel houden zonder rare tekens werkt het beste, gewoon usbstick8gb ofsow :)

[edit] heb de tutorial meteen aangepast, vriendelijk bedankt [/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan