USB's werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikiej1

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2008
Beste lezer,

Ik heb jarenlang probleemloos met mijn usb-poorten samengewerkt:p Tot ik op een middag de computer aandeed en m'n internet het niet meer deed (via USB). Ik probeerde in- en outpluggen en software opnieuw te installeren, maar geen van beide werkte. Ik probeerde een andere adapter, maar die pakte de computer ook niet. Een simpele Kingston USB-stick van 4 Gig pakte hij ook al niet meer. Dus het lijkt mij dat er iets mis is. Ik heb verschillende poorten geprobeerd en ze werken alledrie wel op een andere pc. Kan iemand mij helpen? Ik heb overigens een draadloze muis en toetsenbord aan 1 USB die het wel gewoon doet...

Bvd. Erik

Beste lezer,

Ik heb overigens een draadloze muis en toetsenbord aan 1 USB die het wel gewoon doet...

Bvd. Erik

Ik begrijp het even niet. Heb je je internet verbinding en/of je m-stick dan niet getest in die USB poort waar nu je muis/toetsenbord in zit?
En tja, zo'n ingebouwde usb poort kan ook 's stuk gaan. Die kun je vervangen als je enigszins de weg weet in je systeemkast. Of je schakelt een usb hub aan die ene die het nog wel doet...

Nee, alle poorten pakken geen stickies of adapters meer, maar wel m'n muis/toetsenbord.

Zeer vreemd Erik- ik dacht altijd: een usb poort werkt of werkt niet - maakt niet uit wat je er in schakelt.
Krijg je ook een bepaald soort melding of doet ie het gewoon niet?
Ik weet niet hoe oud je systeem is...misschien moet het moederbordbatterijtje 's vervangen worden...
Ik hoor het wel

ga naar apparaatbeheer en verwijder je usb drivers daar door middel van op uninstal te drukken. (deinstalleren kan ook werk met engelse xp op dit moment.
start opnieuw op. de pc geeft aan nieuwe hardware gevonden en installeerd de drivers opnieuw.
werkt dit niet ga naar apparaatbeheer en ga naar je usb apparaten en ga naar het tabje energie beheer(niet bij alle) vink het hokje uit voor de pc mag dit apparaat uitschakelen.......
reboot.
werkt het nu nog niet dan denk ik dat je usb poorten zijn overleden als je een desktop hept kun je een pci kaart kopen met usb aansluitingen die werken meestal wel.
:thumb:succes:thumb:

Mijn systeem is niet echt oud, vorig jaar februari heb ik de pc gekocht.
Als ik er een USB in stop, zegt ie dat het een onbekend apparaat is en het werkt gewoon niet.

Niet dat ik je idee niet op prijs stel, maar is die drivers uninstallen niet een beetje gevaarlijk?

Nee, alle poorten pakken geen stickies of adapters meer, maar wel m'n muis/toetsenbord.

Heel vreemd - zeker als ik lees dat je pc nog niet zo oud is...het moederbordbatterijtje moet nog gewoon functioneren.Drivers uninstallen is niet gevaarlijk - maar houd wel-op een stick bv-de drivers achter de hand...

als hij de pc opnieuw opstart zal hij automatisch de drivers oopnieuw installeren
dus is niet gevaarlijk. maar zoals hendricus al zei hou de drivers bij de hand voor het geval dat.

vorig jaar heeft hij de pc gekocht dus ik denk dat er vista opstaat. en de drivers op een cd hebben staan kan zoiezo geen kwaad heb je ze altijd bij de hand voor het geval dat de pc een keer chrasht:shocked:
succes:thumb:

maar houd wel-op een stick bv-de drivers achter de hand...

Hoe wou je mijn drivers op een stickie zetten als m'n USB ports niet meer werken? :P

Maar ik zal de drivers wel ff uninstallen en dan rebooten. Kijken of dat werkt.

maak met drivermax (gratis licentie aanvragen) een backup van je drivers.
met dit programma kun je ze ook terug zetten en brand de backup op cd.
dit programma zoekt automatisch ook naar de nieuwste versies.
succes:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan